در سال جدید باید تشکیلات موازی و بخش‌های غیر ضروری وزارت بهداشت حذف شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عباسعلی پوربافرانی با اشاره به تغییرات و اصلاحاتی که باید در  سال 98 در حوزه سلامت کشور ایجاد شود، گفت: آنچه مسلم است اصلاح ساختار در جهت کوچک‌سازی بدنه وزارت بهداشت و روانسازی ارائه خدمات به مردم اقدام مطلوبی است که باید تحقق یابد.

نماینده مردم نایین، خور، بیابانک در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی که در کشور وجود دارد، این است که یک سری ساختارها و عملکردهای موازی باعث ایجاد بروکراسی‌های غیرضروری شده است که هم به مردم و هم سیستم آسیب می‌رساند و متاسفانه هزینه‌های سنگینی را هم به همراه دارد که این مشکل در حوزه سلامت مشاهده می‌شود.

وزارت بهداشت باید در جهت حذف برخی بخش‌ها سیاستگذاری کند

پوربافرانی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون وزارت بهداشت باید به عنوان متولی حوزه سلامت در جهت حذف ساختارهای موازی سیاستگذاری کند و لازم است در تمام بخش‌های آن اعم از معاونت‌ها، سازمان‌ها و انجمن‌ها اعمال شود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات حوزه سلامت مربوط به وضعیت داخل سیستم وزارت بهداشت است که در آن هم تشکیلات موازی وجود داشته و هم بخش‌هایی وجود دارند که ضرورتی به حضور آنها نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: رفع این مشکل نیز در گروی این است که این بخش‌ها را با سایر بخش‌هایی که حضورشان اهمیت فوق‌العاده‌ای برای وزارت بهداشت دارد و در سطح معاونت تلاش می‌کنند، ادغام شوند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: البته وظایف برخی معاونت‌ها هم کاملا در هم آمیخته است و نمی‌توانیم آنها را تفکیک کنیم، چرا که این اقدام بار اضافی و هزینه سنگینی را ایجاد می‌کند، بنابراین وزارت بهداشت برای این بخش باید تمهیداتی بیندیشد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.