دلالان توریست‌های درمانی را تیغ می‌زنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، رسول خضری درخصوص اقتصاد پزشکی و ارزآوری از طریق توریسم درمانی برای کشور، گفت: توریسم درمانی 3برابر بخش‌های دیگر گردشگری برای کشور درآمد دارد، همچنین یک "توریسم در بخش پزشکی" به لحاظ ارزآوری به اندازه سه گردشگر به ایران ارز می‌آورد، البته فقط یک سوم این درآمد صرف درمان شده و مابقی درآمد به سمت حوزه‌های دیگر همچون حمل و نقل، هتل و خدمات می‌رود.

ایران فقط یک یا دو "هتل-بیمارستان" آن هم در پایتخت دارد

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران فقط یک یا دو "هتل-بیمارستان" آن هم در پایتخت دارد، ادامه داد: باتوجه به اینکه ایران قطب پزشکی منطقه و یکی از کشورهای پیشرفته و صاحب حرف در حوزه پزشکی است باید زیرساخت‌های رونق توریسم درمانی را فراهم و دست دلال‌ها را از این حوزه کوتاه کرد چراکه آن‌ها "توریسم درمان" را تیغ می‌زنند و این کار علاوه بر ضررهای اقتصادی، ایران را در جهان بی‌اعتبار می‌کنند.

نقش توریسم درمانی در تقویت ارزش پولی ایران 

وی معتقد است باتوجه به اینکه از ارزش پولی ایران کاسته شده برای مردم کشورهای دیگر سفر به شهرهای مختلف ایران آسان است لذا با همکاری و همت آژانس‌های مسافرتی، اداره روادید، وزارتخانه بهداشت و سازمان میراث فرهنگی می‌توان این صنعت را در کشور رونق داد.

ساختار و سیاستگذاری‌ها در حوزه گردشگری غلط است

خضری همچنین اظهار کرد: به دلیل سازمان بودن دستگاه مرتبط با گردشگری، ساختار و سیاستگذاری‌ها در حوزه گردشگری غلط است به همین دلیل مجلس تشکیل وزراتخانه گردشگری را تصویب کرد.

کمتر از 5 درصد ظرفیت کل گردشگری ایران مورد استفاده قرار گرفته شده است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران به لحاظ دارا بود جاذبه‌های توریستی همچون آثار تاریخی، محیط طبیعی و صنایع‌دستی جزو 10کشور برتر جهان است، اضافه کرد: صنعت گردشگری جزو 4 حوزه پول‌‍ساز دنیا به حساب می‌آید اما کمتر از 5 درصد ظرفیت کل گردشگری ایران مورد استفاده قرار گرفته شده است، هرچند کشوری مانند ترکیه 70 درصد اعتبارات جاری خود را از صنعت توریسم بدست می‌آورد. خانه ملت

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.