تدوین محتوای آموزشی برنامه جامع ایمنی مدارس
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهرزاد حمیدی درباره اقدامات در نظر گرفته شده برای حفظ ایمنی مدارس اظهار کرد: دو دستور العمل برای این منظور را ابلاغ کردیم که یکی مربوط به ایمنی مدارس از لحاظ تاسیسات امکانات مدرسه در حوزه ایمن سازی تجهیزات ورزشی موانع مفید در حیاط مدرسه و مواردی از این قبیل است. دستورالعمل بعدی مربوط به اقدامات لازم برای کاهش حوادث جشن چهارشنبه پایان سال بود تا خطرات ناشی از این مراسم کاهش یابد.

وی ادامه داد: علاوه بر این دستورالعمل‌ها برنامه جامعی برای حفظ ایمنی در مدارس در نظر گرفتیم که این موضوع بعد از حادثه تلخ زاهدان در دفتر سلامت معاونت تربیت بدنی مورد توجه ویژه قرار گرفت و یکی از محور‌های کلان کار به شمار می‌رود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۷۰ درصد حوادث ناشی از خطر انسانی است، تصریح کرد: برای کاهش حوادث نیازمند آموزش عمومی و آگاهی بخشی هستیم و مهم‌تر از این مسائل آموزش عمومی برای خود مراقبتی است تا در مواقع خطر افراد با آگاهی بتوانند آسیب‌ها را به حداقل کاهش دهند.

تکمیل محتوای آموزشی نهایی دوره های ایمنی ویژه مدیران

حمیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی تبیین آموزه‌های مربوط به ایمنی مدارس به معلمان اظهار کرد: محتوای آموزشی ایمنی مدارس در سطح مقدماتی تهیه شده است و در حال تکمیل آن هستیم و در این مورد مطالبی مبتنی بر همین محتوا به وزیر آموزش و پرورش هم ارائه شد همچنین محتوای آموزشی در دست تهیه هم در گام ابتدایی ویژه مدیران مناطق و مدارس در نظر گرفته شده تا آموزش‌های لازم را ببینند.

وی ادامه داد: علاوه بر این اقدامات کار مشترکی با سازمان نوسازی مدارس در برنامه‌ها داریم البته خوشبختانه ۷۰ درصد مدارس ما ایمن بوده و ۳۰ درصد  باقی مانده نیازمند توجه جدی‌تری به ایمن سازی است.

 معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه معاونت تربیت بدنی و سلامت در بحث آموزش و فرهنگ‌سازی ایمنی فعالیت می‌کند، گفت: سازمان نوسازی مدارس بر ایمنی سازه‌ای تاکید دارد و در این حوزه اقدامات لازم را انجام می‌دهد. باشگاه خبرنگاران جوان

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.