بدهی‌های وزارت بهداشت نسبت به قبل، ۱۱ برابر شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کامران باقری لنکرانی ادامه داد: با همکاری مجلس از سال 93 بودجه بخش سلامت رشد  چشمگیری کرده است و منابعی از هدف مندی یارانه‌ها و مالیات بر ارزش افزوده به بخش سلامت نیز اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه با وجود همه پیشرفت‌ها در حوزه سلامت اما امروز در سطح ایده‌آلی قرار نداریم، افزود: علی رغم اینکه امروزه میزان رضایت مندی از خدمات بهداشتی و درمانی در بیمارستان‌ها  و مراکز درمانی دولتی افزایش چشمگیری پیدا کرده است ولی متأسفانه مدیران سیستم سلامت و مدیران سازمان های بیمه گر از وضع موجود ابراز نارضایتی دارند.

بدهی ۱۱ هزار میلیاردی وزارت بهداشت، چالشی جدی در حوزه سلامت

وی افزود: انتظار می‌رفت که با افزایش اعتبارت حوزه سلامت قسمت زیادی از مشکلات این بخش از بین برود، اما مسئله مهم بدهی ۱۱ هزار میلیاردی وزارت بهداشت است که در گذشته ما شاهد چنین حجمی از بدهی نداشتیم و در قدیم تنها در حدود هزار میلیارد تومان این حوزه بدهکار بوده است.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی ادامه داد: با ریشه یابی مسائل مختلف متوجه می‌شویم که مشکلات فعلی ما ناشی از نگاه ساده به معضل پیچیده سلامت است که این نوع دیدگاه برای حوزه سلامت قابل توجیه نیست و ساده انگاری باعث بروز برخی از مشکلات در کشور می‌شود.

باقری لنکرانی تأکید کرد: ارائه کنندگان خدمات بهداشتی درمانی، پرستار و سایر اعضای تیم سلامت باید به صورت تیمی با یکدیگر همکاری داشته باشند که در اکثر مواقع این همبستگی به طور کامل وجود ندارد و همین مسئله باعث فرسوده شدن تیم سلامت می‌شود.

وی گفت: امروزه تعرفه‌ها تبدیل به یکی از علل افزایش بدهی وزارت بهداشت و فشار به صندوق‌های بیمه‌گر شده است و من معتقدم که افزایش تعداد بیمه شدگان و برآورد نادرست آن یک اشتباه بزرگتر است.

به برگشت  به عقب در حوزه سلامت اعتقادی ندارم

عضو فرهنگستان علوم پزشکی وزیر سابق بهداشت ادامه داد: من به برگشت به عقب اعتقادی ندارم، ولی باید یک اصلاح جدی در نظام سلامت اتفاق بیافتد.

باقری لنکرانی یادآوری کرد: یکی از نگرانی‌های ما در اصلاح امور سلامت این است که ما دچار افراط شویم، زیرا این مسئله باعث آسیب جدی به حوزه بهداشت و درمان کشور می‌شود.

وی افزود: برخی از خانواده‌های معمولی نمی‌توانند از عهده تأمین هزینه درمان بیماری‌شان بر بیایند و من امیدوارم در این زمینه تصمیمات خوبی گرفته شود. باشگاه خبرنگاران جوان

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.