متوسط ذخیره خونی در کشور ۶ برابر مصرف روزانه است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی‌اکبر پورفتح‌الله در ارتباط با ذخیره خونی در کشور و میزان اهدای خون در نوروز اظهار داشت: متوسط ذخیره خون در کشور در حال حاضر 6 برابر مصرف روزانه در سراسر ایران است.

پور فتح اله ادامه داد:‌خوشبختانه وضعیت ذخایر خونی خوب و مطلوب است و پیش‌بینی لازم برای حوادث احتمالی و نیاز بیمارستانی انجام گرفته است.

وی افزود: قبل از شروع سال جدید فراخوان ودعوت جهت اهدای خون با توجه به نزدیک شدن به نوروز و احتمال حوادث جاده‌ای صورت گرفت و خوشبختانه با استقبال خوب مردم در این زمینه مواجه بودیم.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران گفت: تمام مراکز اهدای خون در سراسر کشور به جز یک و 13 فروردین باز و آماده پذیرایی از اهدا کنندگان خون است.

 پور فتح اله با اشاره به بازدیدهای خود از مراکز اهدای خون در سطح شهر تهران گفت: در مرکز اهدای خون وصال همه تخت‌ها با ظرفیت کامل اشغال بوده و اهداکنندگان استقبال خوبی برای اهدا داشتند.

وی اضافه کرد: به طور مثال روز گذشته علیرغم بارندگی در تهران 700 مورد مراجعه جهت اهدای خون داشتیم که 60 مورد آن مربوط به پلاسما و پلاکت بود.

به گزارش فارس مدیر عامل سازمان انتقال خون در پایان با توجه به وقوع سیل و حوادث جوی در کشور نیز ذخیره خونی در استان‌های معین پیش‌بینی شده و با استقبال مردم در حال حاضر با کمبود مواجه نیستیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.