باید از ظرفیت‌های هیات امنای ارزی و سازمان تدارکات پزشکی استفاده کرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عباسعلی پوربافرانی با اشاره به ورود تجهیزات آزمایشگاهی و کیت‌ها از راه‌های غیر رسمی گفت: در بحث سلامت مردم، کالاهایی که از همه جهات برای سلامت مورد استفاده قرار می‌گیرد باید استانداردهای لازم را داشته باشد و مبادی ورودی و خروجی آن نیز معلوم باشد و تمام شاخص‌هایی که ضروری است باید وجود داشته باشد. با توجه به پیشرفت‌هایی که داریم باید بتوانیم کیت‌ها را در داخل کشور تولید کنیم تا نیازی به واردات آن نباشد.

وی افزود: چنانچه بخواهیم این موضوع را ارزیابی کنیم، باید گفت که به دلیل تحریم‌ها ممکن است که مشکلاتی ایجاد شود. بنابراین باید بستری فراهم کنیم که با توجه به پیشرفت‌هایی که داشتیم بتوانیم این کیت‌ها را در داخل کشور تولید کنیم تا دیگر نیازی به این وضعیت نباشد اما حتما کمیسیون و هم وزارت بهداشت راه‌کارهای لازم را برای اینکه این کالاها از مبادی درست وارد شود بیندیشند.

پور بافرانی ادامه داد: اینکه وزارت بهداشت به چه صورت می‌خواهد این کار را انجام دهد، مهم است. ممکن است برخی از کولبران تنها وسیله حمل باشند و تمام شاخص‌ها برای این کیت‌ها فراهم باشد ضمن اینکه اصلا قبول نداریم که کالای سلامت محور به این شکل وارد شود. اما نهایتا این است که باید بتوانیم در داخل کشور این کیت‌ها را تولید کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: تحریم‌ها، شرکت در کنفرانس‌های بین‌المللی را با مشکل مواجه کرده، باید بتوانیم آن یافته‌های علمی که در کشور وجود دارد به جهان معرفی شود و اندیشمندان داخل کشور نیز بتوانند از یافته‌های دیگران استفاده کنند البته در عصر دیجیتال شاید حضور، خیلی اهمیت چندانی نداشته باشد و حتما در برخی از حوزه‌ها و آیتم‌هایی که در جهان پیشرفت‌هایی حاصل می‌شود، الزاما ممکن است که نیاز باشد فرد در آن کنفرانس شرکت کرده و  استفاده کند.

وی تصریح کرد: با توجه به جمعیت هلال احمر و سازمان تدارکات پزشکی نباید نیازی به واردات کیت‌ها باشد چراکه با توجه به ظرفیت هیات امنای ارزی و سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر از این موضوع استفاده کنیم که اصلا نیازی به حمل از طریق کولبران نباشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت رئیس فراکسیون اقتصاد دیجیتال مجلس در خصوص اینکه چطور می‌توان به کیت‌های وارداتی از راه‌های غیر رسمی اعتماد کرد، گفت: مردم باید به سیستم اعتماد کنند و سیستم باید حتما تمام استانداردهای لازم را در استفاده از کالای سلامت محور، رعایت کند و یا مطمئن باشد که رعایت شده و اگر در جایی شک داشته باشد نباید آن را استفاده کند و اگر کالا ویژگی لازم را نداشته باشد، نمی‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: به نظر بنده ظرفیت هیات امنای ارزی و سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر برای این امر، ظرفیت فوق‌العاده‌ای است که می‌تواند این مشکل را حل کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.