کنترل بیماری‌های پوستی و عفونی در گلستان با امدادرسانی جامعه پزشکی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون(پالنا)، محمد مهدی مطهری با بیان این که همزمان با شروع سیل در این استان ستاد بحران پزشکی از سوی بخش خصوصی در محل ساختمان سازمان نظام پزشکی گرگان تشکیل و به امداد رسانی های درمانی و غیردرمانی به سیل زدگان پرداخته است، بیان کرد: با وقوع سیل در استان گلستان از همان ساعات اولیه با تلاش همکاران و با هماهنگی انجمن پزشکان عمومی گرگان، انجمن داروسازان این استان در کنار معاونت بهداشتی و معاونت دارو و درمان دانشگاه علوم پزشکی گرگان درحد توان خدمات درمانی مورد نیاز هموطنان سیل زده را تحت پوشش قرار دادیم.

رئیس نظام پزشکی گرگان ادامه داد: وقوع سیل، بیماری های پوستی و عفونی را برای مردم سیل زده به همراه دارد که خوشبختانه با امداد رسانی جامعه پزشکی در حال کنترل این بیماری ها و اقدامات درمانی لازم برای مردم سیل زده هستیم.

مطهری افزود: شیفت بندی برای کمک رسانی به هموطنان سیل زده به صورت پزشک عمومی، داخلی، اطفال، زنان و زایمان و پوست و سایر رشته ها برنامه ریزی شده که با توجه به تعطیلات نوروزی در روزهای اولیه و کمتر فعال بودن بخش دولتی توانستیم به طور شبانه روزی و در یک کار سنگین و فشرده به ارایه خدمت به مردم منطقه بپردازیم.

وی با اشاره به کمک های غیرنقدی جامعه پزشکی برای امداد رسانی به مردم سیل زده در مناطق گنبد، گمیشان و آق قلا که بیشترین میزان آب گرفتگی را داشته اند گفت: همکاران امداد رسانی های لازم را در این منطقه انجام داده و  در منطقه گمیشان همکاران پزشک برای استقرار در بیمارستان و امداد رسانی به مردم از قایق استفاده می کنند که باید گفت همواره جامعه پزشکی برای خدمت به مردم خطرات را به جان خریده است.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با بیان این که تا کنون 14 کمپ برای امداد رسانی به سیل زدگان استان گلستان تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: در مناطق روستایی با کمک پزشکان ترکمن که آشنایی کافی با منطقه دارند درحال نیاز سنجی های لازم هستیم و از طریق میلیون ها تومان کمک نقدی جامعه پزشکی که برای مردم سیل زده جمع آوری شده، مایحتاج اولیه و مورد نیاز را خریداری و به دست نیازمندان رسانده ایم.

مطهری اضافه کرد: منطقه آق قلا همچنان با آب گرفتگی و سیل درگیر است، کمپ های امداد رسانی همچنان پابرجا بوده و جامعه پزشکی نیز در کنار سایر ارگانها تا هر زمان که نیاز باشد خدمات درمانی و غیردرمانی خود را به مردم سیل زده ارائه خواهد داد.

وی در پایان گفت: طی چند روز گذشته و وقوع سیل در سایر استانها از طریق ستاد حوادث غیرمترقبه سازمان نظام پزشکی 231 نفر از همکارانی که اعلام آمادگی نموده بودند نیز به سازمان امداد و نجات هلال احمر معرفی شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.