نظارت دقیق بر وضعیت بهداشت مناطق سیل زده خوزستان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون(پالنا)، سیدمهدی حسینی زاده گفت: بیشترین مداخلات حوزه بهداشت در خصوص مناطق دچار آبگرفتگی، نظارت بر سلامت آب و پیگیری تامین آب جایگزین از طریق تانکرهای آب شرب سالم و آب های بسته بندی، سرویس بهداشتی روستاها و محل های اسکان جایگزین برای جابجایی خانواده ها و اهالی روستاها است.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: نظارت بر وضعیت محل های احتمالی پخت و تامین غذا نیز از جمله اقدامات حوزه بهداشت است، همچنین سالم سازی مخازن آب با استفاده از کلر مادر، نمونه برداری میکروبی آب و بررسی وضعیت کلر باقی مانده آب این مخازن نیز مدنظر است.

وی افزود: همکاران به ویژه در مناطقی از جمله روستاهای بامدژ اهواز، بلوطک شیخان و پیان ایذه و جریک مسجدسلیمان به صورت ویژه نظارت می کنند.

حسینی زاده با اشاره به آغاز فصل بهار گفت: در این ایام در پیک اول بیماری‌های روده‌ای قرار داریم لذا مداخلات بهداشتی به صورت تشدید یافته انجام می شود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات بازرسان بهداشت محیط این است که با توجه به شرایط جوی و بارندگی، نظارت ویژه بر محل های اسکان موقت مهمانان نوروزی نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا وی در پایان تصریح کرد: بالازدن فاضلاب های معابر و خیابان ها یکی دیگر از مسائل به ویژه در اهواز است که شناسایی نقاط بحرانی بالازدگی فاضلاب و محل هایی که که امکان تداخل آب و فاضلاب وجود دارد در دستور کار است، گروه های مشترک با همکاران شرکت آب و فاضلاب برای رفع این گرفتگی ها تشکیل شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.