افزایش ۱۰ درصدی بودجه سازمان بیمه سلامت در سال ۹۸
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، طاهر موهبتی گفت: سازمان بیمه سلامت با منابع مالی که در اختیار دارد بدهی‌های خود را در سال ۹۶ به صفر رسانده است، به طوری که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی طلب خود را دریافت کرده‌اند.

مدیر عامل بیمه سلامت گفت: مراکز درمانی بخش دولتی طلب خود را تا آبان ماه ۹۷ دریافت کرده‌اند و بخش خصوصی نیز به غیر از داروخانه‌ها مطالبات خود را تا پایان مرداد ماه گرفته‌اند.

موهبتی خاطرنشان کرد: بیمه سلامت در حال پرداخت معوقات داروخانه‌ها در ماه‌های شهریور و مهر ۹۷ است و امیدوارم طلب آن‌ها هرچه سریع‌تر برای پیشگیری از هرگونه مشکل در زنجیره تولید، پخش دارو و خدمات رسانی به مردم پرداخت شود، همچنین امیدوارم هر چه سریع‌تر مطالبات بخش دولتی را بتوانیم بدهیم و به بیمارستان‌ها و مراکز بخش دولتی کمک بیشتری کنیم.

وی افزود: همه پولی که به بیمه سلامت داده شده است جهت پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها، صنعت داروسازی و تاسیسات پزشکی پرداخت شده است به طوری که از میان ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در بخش دولتی و ۱۱۰۰ میلیارد تومان در بخش غیر دولتی اختصاص پیدا کرده است.

موهبتی تصریح کرد: آئین‌نامه ارزیابی توسط بیمه سلامت اجرا می‌شود و ممکن است ما شاهد یک سری تغییر رفتار‌ها فراخور سلایق افراد داشته باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مدیر عامل بیمه سلامت در پایان با اشاره به افزایش بودجه بیمه سلامت در سال ۹۸ گفت: با افزایش ۱۰ درصدی بودجه بیمه سلامت بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی در طرف قرارداد با بیمه سلامت به میزان ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و این کار در راستای رفع مشکلات احتمالی و کمک به حوزه سلامت انجام می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.