اهمیت نظارت ویژه بر مواد غذایی و آب شرب در مناطق سیل زده
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون(پالنا)، محسن فرهادی اظهار کرد: تیم‌های بازرسان سلامت محیط وزارت بهداشت در مناطق سیل‌زده به خصوص در استان گلستان و در ۲ شهرستان آق‌قلا و گمیشان فعال هستند  و  ۷۰ تیم سلامت محیط در قالب طرح سلامت نوروزی به این مناطق اعزام شده‌اند.
وی ادامه داد: بازرسان سلامت محیط کار وزارت بهداشت بر توزیع مواد غذایی کمپ مردمان سیل زده، توزیع آب شرب و پسماند مناطق سیل زده سیار نظارت جدی دارند.

وی افزود: بازرسان سلامت محیط بر میزان کلر باقی‌مانده تانکر‌های سیار آب که در مناطق سیل زده استان گلستان نظارت دارند، به طور مستمر از لحاظ شیمیایی و  فیزیکی آب شرب این مناطق بررسی می شود و تاکنون  ۲۷ مورد نمونه گیری از تانکر‌های سیار انجام شده است.

معاون مرکز سلامت محیط کار و بهداشت ادامه داد: به طور کلی ۳ هزار ۸۴۲ بازرسی از اماکن توزیع مواد غذایی در مناطق سیل زده،  ۲۷۹ مورد بازرسی جهت کنترل میکروبی آب و  ۲ هزار ۱۰۶ سنجش کلر آزاد باقی‌مانده انجام شده است.

فرهادی گفت: بعد از وقوع سیل تا به امروز یک هزار ۹۵۱ مورد بازرسی از رستوران‌های فعال در مناطق سیل زده انجام شده است و تمرکز بازرسان سلامت محیط کار وزارت بهداشت روی فضولات دامی و لاشه‌های دام است.

وی تصریح کرد: بازرسان سلامت محیط کار  ۳ هزار ۴۹۱ بازرسی از مکان‌های روستایی دارای فضولات دامی  انجام داده اند و ۱۶ مورد نمونه برداری از نظر سلامت موادغذایی انجام شده است.

معاون مرکز سلامت محیط کار و بهداشت اضافه کرد: به دلیل آنکه سیلاب با فاضلاب مخلوط شده است بازرسان سلامت محیط کار وزارت بهداشت کنترل ویژه‌ای روی سرویس‌های بهداشتی مناطق مسکونی و کمپ‌ها در مناطق سیل زده دارند و وزارت بهداشت پیشنهاد کار آهک‌پاشی با همکاری فرماندای استانداری و احتمالا نیرو‌های مسلح را انجام دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان فرهادی در پایان یادآور شد: آهک‌پاشی پس از فروکش کردن آب سیلاب بهترین، کم خطرترین و ارزان‌ترین روش برای جلوگیری از شیوع بیماری روده‌ای است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.