تاثیر ویتامین C در کاهش زمان بستری شدن در بیمارستان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بر اساس این تحقیقات، مدت زمان بستری شدن بیمارانی که ویتامین C مصرف می‌کنند، در بخش ICU، به میزان 8 درصد کاهش می‌یابد. همچنین مدت زمان بستری شدن افرادی که ویتامین C را به صورت خوراکی مصرف می‌کنند، به میزان 9 درصد کاهش می‌یابد. 

معمولا نیاز روزانه یک شخص سالم با دریافت 0.1 گرم ویتامین C برطرف می‌شود؛ اما افرادی که دچار بیماری‌های شدید هستند، به سرعت مقادیر زیادی از ویتامین C را به دلیل سوخت‌وساز بدن، عفونت‌ها، جراحی یا جراحت‌ها از دست می‌دهند و ممکن است روزانه تا 4 گرم ویتامین C مصرف کنند. 

بر اساس برخی تحقیقات، بیماران مبتلا به سرماخورگی ممکن است نیازمند روزانه 6 تا 8 گرم ویتامین C باشند. اما تجویز روزانه بیش از 2 میلی‌گرم ویتامین C به بیماران بستری در ICU مستلزم بررسی و تحقیقات بیشتری است. 

براساس تحقیقات قبلی، ویتامین C موجب کاهش فشار خون و کاهش میزان قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 می‌شود. این ویتامین یک ماده غذایی ضروری و ارزان قیمت است و مرکبات، گوجه فرنگی، کدو حلوایی، انواع کلم، اسفناج، خربزه و طالبی، شلغم، فلفل دلمه ای، آناناس، نخود فرنگی و کیوی سرشار از ویتامین C هستند. 

به گزارش ایرنا گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nutrients منتشر شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.