تامین مطالبات پزشکان نیاز به اصلاح دارد و باید به موقع پرداخت شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون ( پالنا)، یعقوب شیویاری با بیان اینکه پیشگیری در حوزه سلامت از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: پیشگیری یکی از اصول مهم حوزه سلامت بوده که هم در جلسات کمیسیون بهداشت و درمان بر ضرورت تقویت این بخش تاکید شده و هم در مفاد برنامه ششم توسعه بدان اشاره شده است.

وی افزود: برغم اینکه اجرای طرح تحول سلامت نکات مثبت فراوانی را در پی داشت، اما بار منفی هم به همراه داشته است که یکی از آنها نبود توجه به حوزه پیشگیری است، چرا که طرح تحول سلامت درمان محور بود. 

شیویاری ادامه داد: افزایش تخت بیمارستانی و تجهیز این مراکز از محاسن اجرای طرح تحول سلامت بود، اما چنانچه بخواهیم تمام منابع موجود در حوزه سلامت را به سمت حوزه درمان ببریم، قطعا نمی‌تواند پاسخگوی نیاز بیماران باشد، بنابراین لازم است به پیشگیری به عنوان راهی برای کاهش هزینه‌های درمان توجه شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: دکتر نمکی به مجلس قول داده است که در حوزه پیشگیری اقدامات اثرگذاری انجام دهد، کما اینکه در برنامه‌های خود نیز بدان اشاره کرده بود، بنابراین باید ساختارهای وزارت بهداشت برای تقویت این حوزه تغییر پیدا کند که قطعا نقش موثری در کاهش هزینه‌های این بخش خواهد داشت.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مواردی که در حوزه سلامت باید اصلاح شود، ایجاد هزینه توسط پزشکان بوده که از طریق تجویز دارو یا آزمایش‌های گوناگون اعمال می‌کنند، بنابراین باید این قشر به گونه‌ای اقدام کنند که هزینه درمان کمتری به بیماران تحمیل شود و به نوعی خودکنترلی داشته باشند، ضمن اینکه کاهش هزینه‌ها در این حوزه نیازمند تعامل بیشتر بین سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت است تا در پی آن نحوه هزینه‌کردها در حوزه بهداشت و درمان به خوبی مدیریت شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان گفت: تامین مطالبات پزشکان از دیگر مواردی است که نیاز به اصلاح دارد و باید به صورتی برنامه‌ریزی شود که به موقع پرداخت شود، چرا که پدیده زیرمیزی که قرار بود در پی اجرای طرح تحول سلامت به صفر برسد، بار دیگر به دلیل بی‌توجهی به مطالبات این قشر بازگشته است که اقدام ناپسندی است و وجود آن سازمان نظام پزشکی را نیز زیرسوال می‌برد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.