ضعف عملکرد بیمه ای در بخش خدمات دندانپزشکی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عبدالحمید ظفرمند گفت: متولی واحدی در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در نظام سلامت برای هماهنگی برنامه کلان کشوری نداریم و همین مسئله  باعث بروز چالش هایی در حوزه سلامت دهان و دندان و دیگر مباحث بهداشتی و درمان شده است.

ظفرمند ادامه داد: امروزه باید هم‌افزایی لازم بین سازمان‌های مختلف جهت اجرای سیاست‌های کلان کشور در حوزه سلامت داشته باشیم و متأسفانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور که در برنامه پنجم توسعه در سازمان غذا و دارو تشکیل شده است هنوز جایگاهی برای دندان پزشکی و دهان ندارد و معتقدم که برای تصمیم گیری در مورد مسائلی مانند دندان پزشکی و سلامت دهان و دندان باید از یک نفر که در این رشته تحصیل کرده است در شورای سلامت نظرخواهی انجام شود.

عضو شورای سیاست گذاری سلامت انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت:‌ هزینه خدمات دندان پزشکی در ایران کمتر از سایر کشورهای دنیا است اما به دلیل ضعف در عملکرد بیمه و نبود هماهنگی‌های لازم خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه قرار ندارد.

وی افزود: شورای عالی نتوانسته بیمه سلامت دهان و دندان را در سال ۹۲ در چهلمین اجلاس بیمه سلامت کشور مصوب شده را اجرایی کند به همین دلیل خدمات دندان پزشکی در کشور تا به امروز تحت پوشش هیچ صندوق بیمه‌ای قرار نگرفته است.

ظفرمند اضافه کرد: در کشورهای دنیا بیمه به عنوان یک اهرم قوی در حوزه درمان عمل می‌کند و خدمات دندان پزشکی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

عضو شورای سیاست گذاری سلامت انجمن دندان پزشکان عمومی ایران در خصوص طرح تحول گفت: طرح تحول نظام سلامت کارهای بزرگی را انجام داده است اما رویکرد بهداشت و پیشگیری از تحمیل هزینه‌های زیاد در حوزه سلامت را نداشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان یادآور شد: آموزش خوب می‌تواند باعث ایجاد یک درمان مناسب در کشور و در حوزه سلامت شود و ما باید یک برنامه ریزی خوبی را داشته باشیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.