آمار گزش خزندگان در مناطق سیل‌زده آق‌قلا اندک است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، فیروزه ایگدری اظهار داشت: آمار گزش توسط مار در آق قلا اندک است و علاوه بر آن امکانات و آمادگی لازم برای درمان احتمالی مارگزیدگان به طور کامل در این شهرستان مهیا است.

ایگدری ادامه داد: خطر بیماری های عفونی، پوستی، اسهال، هپاتیت و مارگزیدگی مردم مناطق سیل زده این شهرستان را تهدید می کند و سیلزدگان باید مراقب این موارد باشند.

وی افزود: احتمال شیوع این بیماری ها با فروکش کردن سیل و گرم شدن هوا بیشتر می شود که شهروندان باید با رعایت توصیه های بهداشتی از ابتلا به این بیماری ها پیشگیری کنند. 

رییس شبکه بهداشت و درمان آق قلا گفت: برای پیشگیری از ابتلا به این بیمار ها محلول ضدعفونی برای پاکسازی سرویس بهداشتی، حمام و اتاق های به صورت رایگان در اختیار همشهریان قرار خواهد گرفت .

ایگدری ادامه داد: برای پیشگیری از بیماری های عفونی، پوستی و اسهال، شهروندان ساکن مناطق سیلزده باید از آب بسته بندی شده و مواد غذایی سالم و بهداشتی استفاده کنند.

به گزارش ایرنا وی در پایان گفت: تمامی مراکز درمانی و بهداشتی آق قلا با ظرفیت کامل آماده پذیرش و ارائه خدمات به بیماران است و به اندازه کافی دارو و ملزومات پزشکی در اختیار آنان قرار داده می شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.