انتقال هزار چادر امدادی به لرستان به منظور اسکان اضطراری
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمودرضا پیروی در جلسه بحران در شهرستان دورود گفت: تلاش می‌شود اسکان اضطراری و موقت به صورت کمپ در مدارس، مساجد، سالن های ورزشی و همچنین مصلای شهر دورود دایر شود و برای همین موضوع یک هزار چادر امدادی به لرستان منتقل می شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور که برای بررسی وضع سیلاب اخیر لرستان و شرایط بحرانی روزهای آتی به لرستان سفر کرده است، افزود: جمعیت هلال احمر با بسیج همه امکانات و نیروی انسانی خود در بحران پیش روی لرستان امدادرسانی می‌کند.

پیروی ادامه داد: حدود پنج هزار بسته مواد غذایی یک ماهه در حال آماده سازی و ارسال به شهرستان دورود است. برنامه ای تدارک دیده شده که شهرستان دورود به چند منطقه مشخص تقسیم و هر منطقه مسئول و عوامل و تجهیزات امدادی خود را در اختیار خواهد گرفت.

وی افزود: تا فردا (دوشنبه) چادرهای اسکان اضطراری از طریق سازمان امداد کشور تهیه و به لرستان ارسال می‌شود، در صورت کمبود نیرو در استان، درخواست می‌شود تا از استان‌های همجوار به لرستان اعزام شوند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: کفش، قایق موتوری و اقلام مورد نیاز نیز از طریق رئیس سازمان امداد در حال تهیه است که در اسرع وقت به لرستان انتقال داده می‌شوند. همچنین تمام نیروها و عوامل امدادی برای ۷۲ ساعت آینده نیز در آماده باش کامل قرار دارند. امیدواریم با پیش بینی های انجام شده شاهد کاهش آسیب های احتمالی در لرستان باشیم.

گفتنی است محمدرضا صفی خانی، نماینده ویژه استاندار لرستان برای رسیدگی به وضع سیل در دورود گفت: تاکنون ساکنان سه روستای این شهرستان برای فرار از خطر سیل به طور کامل تخلیه و به مکان های امن منتقل شده اند.

صفی خانی ادامه داد: روستاهای «قلعه کامحمدرضا»، «امیرآباد» و «سنگر» تخلیه شده اند و کار جا به جایی ساکنان روستای یوسف آباد نیز 80 درصد انجام شده است. اهالی هشت روستای دورود نیز در حال تخلیه منازل خود هستند و کامیون به تعداد مورد نیاز برای این کار در اختیار روستاییان قرار گرفته است.

وی افزود: در بسیاری از مناطق شهری در مواجهه با خطر سیل نیز، وسایل و لوازم به مکان های امن منتقل شده و اهالی در حال انتقال هستند که در این راستا تاکنون 80 خانوار در مکان های اضطراری، اسکان یافته اند. بنابر آخرین گزارش ها، تاکنون سد مروک سرریز نشده و 2 رودخانه تیره و ماربره نیز طغیان نکرده اند اما با توجه به شدت بارش ها در 48 ساعت آینده، مکان های اعلام شده باید تخلیه شوند.

شایان ذکر است بارش باران از اواخر روز گذشته در دورود آغاز شده و تا چند روز ادامه دارد. با توجه به احتمال سرریز شدن سد مروک، ساکنان روستاهای روستاهای سنگر، قلعه کارضا، یوسف‌آباد، امیر آباد، فرمان ‌آباد، خسرو آباد، گوشه پل و شکر آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان دورود در معرض سیلاب هستند.

گفتنی است اهالی ساکن در مناطق سری ساتی، بحرین، منوچهری، صفا، عزت آباد، قلعه، ضرغام، بلوار آیت الله بروجردی، کوی همت، کوی کارمندان سیمان، کوی شهرداری، فرهنگیان والغدیر باید منازل خود را تخلیه کنند.

به گزارش ایرنا 18 هزار نفر در شهر دورود و 10 هزار نفر در روستا‌های این شهرستان باید منازل خود را ترک کنند، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، موج قوی بارشی از عصر یکشنبه تا ساعت هایی از روز سه شنبه هفته جاری در استان لرستان از جمله شهرهای خرم آباد و دورود فعال خواهد بود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.