نحوه ارائه خدمات سلامت روان وزارت بهداشت در مناطق سیل زده شیراز
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی اسدی با اشاره به این که ايران جزو ده كشور بلاخيز دنيا است و حوادثي مانند سيل، زلزله، رانش زمين و  آتش سوزی های گسترده از رويدادهايي هستند كه هر ساله منجر به مرگ و مير و آسيب های جسمي و رواني هزاران انسان مي شوند، افزود: اين حوادث مي توانند تنش رواني قابل توجهي برای بازماندگان ايجاد كنند و عوارض رواني جدی و ديرپايي را باقي گذارند. 
 
اسدی ادامه داد: اين حوادث در مدت زمان كوتاهي ظاهر مي شوند ولي تاثيری كه بر روی زندگي افراد مي گذارند طولاني مدت خواهد بود.
 
وی درخصوص ارائه خدمات سلامت روان در مناطق سيل زده استان شیراز گفت: بعد از اتمام ارائه خدمات به مهمانان نوروزی، ارائه خدمات سلامت روان در محل های سيل زده استان شیراز آغاز شد.
 
معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت از جمله خدمات سلامت روان به سیل زدگان شیراز،  به تشکيل 15 تيم دو نفره متشکل از كارشناسان ارشد روانشناسي باليني و اعزام به دو منطقه سيل زده سعدی و نصرآباد، توزيع پمفلت های اطلاع رساني در تمام منازل اشاره کرد.
 
اسدی با اشاره به راه اندازی كلينيک تخصصي در مركز خدمات جامع سلامت منطقه سيل زده و استقرار روان پزشک و روانشناس در این كلينيک در تمام ايام تعطيلات گفت: اطلاع رساني به اهالي منطقه برای استقرار روانشناس در مركز و تشويق مراجعه به روانشناسان از دیگر فعالیت ها در این مناطق بوده است.
 
وی افزود: در محله سعدی و نصر آباد شیراز به 460 خانوار و 1629 نفر حمايت های روانشناختي اوليه ارائه شد و همچنین آموزش الزامی در خصوص نشانه های اضطراب را دريافت کردند که از اين تعداد 211 نفر نياز به مداخلات روانشناختي داشتند كه شناسايي شدند. 
 
معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: همچنین مقرر شده است در روزهای آتي برنامه ريزی برای ارائه خدمات برای آنان انجام شود.
 
به گزارش وب‌دا اسدی در پایان تهيه استند و نصب در محله های سيل زده برای اطلاع رساني از حضور روانشناس در مراكز، هماهنگي با شورای محل برای استقرار روانشناس در حسينه ها و پايگاه های محله های سيل زده و همچنین استقرار روانشناس در بيمارستان هايي كه هنوز مجروحين حادثه بستری هستند به منظور ارائه خدمات روانشناختي اوليه به خانواده آنان را از دیگر خدمات تیم سلامت روان وزارت بهداشت برای سیل زدگان شیرازی عنوان کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.