ضرورت اخذ استاندارد اروپا با هدف ارتقای کیفیت تجهیزات پزشکی داخلی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حمید دانشور گفت‌: بحث قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی یکی از موضوعات مهم  است که باید با ورود سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ساماندهی شود،‌ در این صورت تولیدکننده‌ها با قیمت‌گذاری که از طرف خریدار کالا انجام می‌دهند از نظر منابع مالی دچار مشکل جدی و کمبود نقدینگی نخواهند شد.

مدیرعامل و تولیدکننده تجهیزات پزشکی گفت: به طور طبیعی شرکت‌های واردکننده تجهیزات پزشکی با بخش قیمت‌گذاری تجهیزات و ملزومات مصرفی مشکلی ندارند زیرا این کار به نفع آن‌هاست و کالاهای وارداتی‌شان با قیمت بهتری به فروش می‌رسد و  متأسفانه اگر یکسری مسائل در زمینه قیمت گذاری تجهیزات رعایت نشود تولیدکننده متضرر شده و تولید داخل دچار  آسیب جدی می‌شود.

دانشور ادامه داد: مواد اولیه تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی اکثرا وارداتی بوده و وابستگی زیادی به قیمت ارز دارد، در این میان متأسفانه با افزایش نرخ ارز مواد اولیه بسیار گران و دچار کمبود شده است و همین مسئله باعث خوابیدن بخش‌هایی از تولید شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی می‌شود.

وی افزود: کاهش تولید تجهیزات پزشکی می‌تواند بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را با خطر کمبود ملزومات مصرفی و تجهیزات مورد نیاز خود مواجه کند، در حال حاضر شرکت ما از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در حدود ۵ میلیارد تومان طلب دارد که در حدود یکسال معوقات آن به تأخیر افتاده است.

مدیر عامل و تولیدکننده تجهیزات پزشکی اضافه کرد: از سال ۹۶ تا به امروز به جای پرداخت مطالبات اوراق بهادار به شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی داده‌اند که متأسفانه این اوراق میزان نقدینگی شرکت‌های تولیدکننده را کاهش داده است به طوری که برای تبدیل این اوراق به پول نقد بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از ارزش آن کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان دانشور در پایان در خصوص ضرورت اخذ استاندارد CE اروپا گفت: اجباری شدن اخذ استاندارد CE اروپا کمک زیادی به ارتقای کیفیت تجهیزات پزشکی تولیدی داخل می‌کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.