امداد رسانی به چهار هزار و ۴۹۴ نفر در جریان حوادث جوی  اخیر
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، شاهین فتحی گفت: در بازه زمانی 25 اسفند 97 تا پایان یازدهم فروردین ماه جاری امدادگران و نجاتگران هلال احمر به 230 هزار و 349 نفر از هموطنان متاثر و آسیب دیده از انواع حوادث امدادرسانی کردند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات ادامه داد: در جریان این سلسله عملیات امدادی سه هزار و 200 نفر نجات یافته و هزار و 696 نفر دیگر به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند.

وی افزود: در این مدت 19 هزار و 686 نفر در محل وقوع حوادث از خدمات امداد و کمک های اولیه سرپایی بهره مند شدند و 21 هزار و 313 نفر از مسافران نوروزی فصل بهار نیز خدمات پزشکی مانند تست فشار خون و قند خون دریافت کردند.

فتحی گفت: با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر از آغاز طرح ملی امداد و نجات تا یازدهم فروردین 65 هزار و 390 آسیب دیده و متاثر از انواع حوادث به ویژه حوادث جوی مانند سیل و آبگرفتگی اسکان اضطراری و 12 هزار و 237 مسافر نوروزی اسکان عادی یافتند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات اضافه کرد: با انجام 390 مورد عملیات نجات فنی، 521 مصدوم سوانح ترافیکی از میان خودروهای تصادفی یا واژگون شده در حوادث جاده ای از میان آهن و شیشه رهاسازی و به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند. 

به گزارش ایرنا وی در پایان از عموم مردم خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح شهری، صنعتی و کارگاهی، جاده ای، دریایی و کوهستانی با شماره 112 مرکز پاسخگویی به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.