انجام ۶۴۶ عملیات امداد هوایی حوادث نوروزی در مناطق صعب العبور
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سیدعلی خمیسی با اعلام گزارش خدمات امداد و نجات هوایی در طرح ملی امداد و نجات نوروزی از 25 اسفند تا 11 فروردین، اظهار داشت: 646 سورتی پرواز انجام شده، در مدت زمان 416 ساعت و پنج دقیقه بوده است.

خمیسی ادامه داد: در این پروازها 20 مصدوم و بیمار به مراکز درمانی و بیمارستانی و 272 هزار و 950 کیلوگرم اقلام امدادی برای امدادرسانی به آسیب دیدگان و متاثران حوادث جوی و اقلیمی منتقل شده است و همچنین 2 هزار و 221 نیروی عملیاتی به منظور امدادرسانی به هموطنان جابه جا شده اند.

وی از بکارگیری تمام امکانات مرکز امداد و نجات هوایی برای کمک فوری به مصدومان احتمالی انواع حوادث در کشور خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده، 24 فروند بالگرد امدادی این وظیفه خطیر را برعهده دارند.

رئیس مرکز امداد هوایی هلال احمر گفت: این تعداد بالگرد امدادی توانایی انجام عملیات پرواز در حوزه های مختلف امداد و کمک رسانی، خدمات هوایی، سرویس‌های اضطراری پزشکی و ماموریت‌ های تجسس و نجات را دارند.

یه گزارش ایرنا خمیسی در پایان از عموم مردم خواست تا در صورت قرارگرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح شهری، صنعتی و کارگاهی، جاده ای، دریایی و کوهستانی با شماره 112 مرکز پاسخگویی به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.