ذخایر خونی سیستان و بلوچستان در وضعیت بحرانی قرار دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، خسروی افزود: در روزهای ابتدایی سال جدید و با شروع تعطیلات نوروزی آمار اهدای خون در استان به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به کاهش واردات خون از سایر استان‌های کشور بدلیل جاری شدن سیل و نیاز همیشگی بیماران، از مردم تقاضا داریم با حضور در پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان به نجات جان بیماران بشتابند.

خسروی ادامه داد: ذخایر مطلوب سیستان و بلوچستان باید بیشتر از پنج تا هفت روز باشد تا بتوانیم به درخواست بیماران پاسخ دهیم.

وی افزود: با توجه به گستردگی و پراکندگی منطقه برای حمل و نقل خون و نداشتن دپوی مناسب در هر مرکز درمانی در سطح استان با مشکل رو به رو هستیم.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان یادآور شد: کاهش مراجعان در اسفندماه برای اهدای خون زنگ خطر جدی برای سلامت و تأمین خون سالم در سیستان و بلوچستان را به صدا در آورده است.

خسروی اضافه کرد: در این ماه امکان خون رسانی از سایر نقاط کشور نیز بسیار کم است چون در شبکه خون رسانی کشور امکان کمک رسانی به علت آمادگی برای حوادث غیرمترقبه وجود ندارد و تنها برای موارد خیلی اورژانسی خون ارسال می‌شود.

وی تاکید کرد: مشکل کمبود خون در سیستان و بلوچستان جدی است در همین راستا از شهروندان درخواست داریم برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان در پایان  دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون عنوان کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.