آخرین آمار فوتی‌های حوادث جوی تا این لحظه
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید نمکی روز دوشنبه در جریان بازدید از سد و نیروگاه دز خوزستان اظهار کرد: نخستین گزارش سیلاب از گمیشان و آق قلا در استان گلستان از 25 اسفند رسید که ستاد ویژه ای به فرماندهی بنده برای کنترل اوضاع بهداشتی، در وزارت بهداشت تشکیل شد.

وی افزود: این ستاد به تمام روسای دانشگاه های علوم پزشکی اعلام آماده باش کرد و تاکید شد که هیچ یک از روسا به مرخصی نروند.

وزیر بهداشت ادامه داد: با وجود ایجاد مشکل برای هموطنان در جریان سیلاب از جمله اتفاقات تلخ شیراز، کمترین عارضه را در این حجم از بارندگی شاهد بودیم و هم اکنون نیز تمام تیم های بهداشت محیط وزارت بهداشت فعال هستند.

نمکی گفت: بیشترین تعداد کشته شدگان مربوط به سیلاب شیراز است

وی تصریح کرد: روزانه 500 مورد نمونه برداری آب در سطح کشور انجام می‌شود، تاکنون هیچ آلودگی آب یا عفونت های روده ای ناشی از آب آلوده به ما گزارش نشده است و همکارانم شبانه روزی کار می کنند ضمن اینکه توزیع آب معدنی نیز توسط همکاران در حال انجام است.

به گزارش فارس وزیر بهداشت در پایان گفت: تاکنون ۴۶ مورد تلفات در کشور داشته ایم که بیشترین تعداد یعنی ۲۱ نفر مربوط به چند دقیقه نخست حادثه سیلاب شیراز است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.