تاکنون یک هزار و ۶۲ شهروند سیل زده توسط نیروهای هلال احمر امدادرسانی شده اند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید مجتبی احمدی گفت: 29 حادثه سیل و آبگرفتگی در این مدت در خراسان رضوی رخ داد و برای امداد رسانی به سیل زدگان 76 عملیات انجام شد. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: در همین مدت 185 حادثه در شهرها و روستاهای خراسان رضوی ثبت شد که شامل حوادث جاده‌ ای، شهری، مناسبتی، کوهستانی، کارگاهی، ریزش آوار، سیل و آبگرفتگی و برف و کولاک بود. 

وی افزود: تعداد حادثه ‌دیدگان سیلاب و آبگرفتگی استان یک هزار و 822 نفر بود که به یک هزار و 62 نفر از آنان امدادرسانی شد که از این تعداد چهار نفر مجروح شده و یک نفر جان باخت. 

احمدی تصریح کرد: در این چارچوب 142 فرد گرفتار در سیلاب و آبگرفتگی نیز اسکان اضطراری یافتند و به شماری از آنان اقلامی همچون چادر امدادی، پتو، موکت، فانوس، والور و همچنین بسته ‌های مواد غذایی تحویل داده شده است. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به شش مورد حادثه برف و کولاک نیز اشاره و بیان کرد: این حوادث 325 حادثه‌ دیده در پی داشت که به 324 نفر از آنان توسط امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر امدادرسانی شد و 107 نفر اسکان اضطراری یافتند. 

به گزارش ایرنا وی در پایان اضافه کرد: از ابتدای اجرای داد و نجات نوروزی پرحادثه ترین شهرها در خراسان رضوی مشهد، سبزوار و همچنین تربت حیدریه و نیشابور بوده‌اند. قوچان، کاشمر، گناباد، بردسکن و سرخس نیز در رتبه‌ های بعدی قرار گرفتند. 

گفتنی است طرح امداد و نجات نوروزی از 25 اسفند گذشته آغاز شده و تا پایان هفدهمین روز فروردین ماه جاری ادامه دارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.