علی‌رغم مشکلات مالی، برنامه‌های آموزشی و فرهنگی را پیگیری می‌کنیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد رضا فراهانی درباره طرح سنجش سرمایه‌های فرهنگی دانشجویان، اظهار کرد: پروژه جدیدی در معاونت فرهنگی و آموزشی وزارت بهداشت در حال اجراست که ما آن را طرح سنجش سرمایه‌های فرهنگی دانشجویان نامیده‌ایم.

معاون فرهنگی و آموزشی وزیر بهداشت درباره هدف معاونت آموزشی برای برگزاری این طرح گفت: در این طرح به دنبال آن هستیم که با شناخت سطح سرمایه‌های فرهنگی دانشجویان برنامه‌ریزی های دقیق تر و بهتری برای آنها در سال‌های آینده داشته باشیم.

وی افزود: طرح سنجش سرمایه‌های فرهنگی، پروژه بسیار مفیدی است که برای اولین بار در ایران انجام می‌شود اما پیش از این در نقاط مختلفی از دنیا صورت گرفته و اثربخشی مناسبی برای کشور‌ها به همراه داشته است، این طرح اکنون در دانشگاه های داخل کشور اجرا می شود و یقینا در طرح‌های آینده بخش فرهنگی، نگاه بهتر و واقعی‌تری از سطح فرهنگی برای برنامه‌ریزی در دانشگاه‌های کشورمان به ما می‌دهند.

فراهانی ادامه داد: این طرح به زودی در تمام دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود و جامعه‌ای با حدود ۱۸ هزار دانشجو را مورد بررسی قرار می‌دهد؛ در همه مراکز دانشگاهی افرادی به نمایندگی از هر دانشگاه، پیش از این آموزش دیده‌اند و آمادگی لازم را برای همراهی با این پروژه دارند.

معاون فرهنگی و آموزشی وزارت بهداشت درباره نحوه برگزاری این طرح تشریح کرد: فرم‌های استانداردی برای بررسی سطح فرهنگی و سنجش آن آماده شده اند که در هر دانشگاه توسط متولی طرح برگزار می‌شود و اطلاعات جمع‌ آوری شده از سراسر کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد تا راهنمایی معاونت فرهنگی برای طرح‌های آینده باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان با تاکید بر مشکلات مالی موجود در معاونت فرهنگی یاد‌آوری کرد: علی رغم مشکلات مالی موجود در این معاونت به خصوص در بحث بودجه اختصاص یافته به صندوق رفاه دانشجویی، برنامه‌های دانشجویی و فرهنگی مطابق هر سال و حتی بهتر در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود و ما در معاونت دانشجویی و فرهنگی به دنبال تامین خواسته های فرهنگی و دانشجویی دانشجویان هستیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.