توزیع کمک‌های بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر ترکیه بین سیل‌زدگان آ‌ق‌قلا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، از اعلام عصر شنبه جمعیت هلال احمر؛ محموله بشردوستانه هلال احمر کشور ترکیه حاوی چادر، بسته های غذایی و بهداشتی، پتو و موکت بوده که پس از انتقال از ترکیه به ایران و سپس استان گلستان؛ بر اساس ارزیابی های از پیش تعیین شده و با نظارت جمعیت هلال احمر استان گلستان در میان سیل زدگان روستای تازه آباد چن سبلی از توابع شهرستان آق قلا توزیع شد.

اقلام زیستی و بهداشتی هلال احمر کشور ترکیه در کمک به سیل زدگان کشورمان توسط پنج دستگاه کامیون شامل 320 دستگاه چادر امدادی، هزار عدد ملحفه، 100عدد کیت بهداشتی، هزار 625 تخته پتو، 360 ست آشپزخانه و 60 شعله چراغ والور بوده است.

گفتنی است استان گلستان در آخرین روزهای سال 97 با یکی از کم نظیرترین بارش های تاریخ خود مواجه بود بطوریکه برابر داده های هواشناسی در نقاط مختلف این استان بین 74 تا 353 میلی متر باران بارید. این میزان بارندگی در ارتفاعات و نقاط بالادستی سدهای گلستان از جمله گالیکش، مینودشت، آزادشهر و رامیان بین 220 تا 353 میلی متر در مدت زمان کوتاهی بوده است ضمن اینکه حجم زیادی از برف ماندگار قبلی را نیز ذوب کرد. 

به گزارش ایرنا بارش شدید باران در گلستان باعث سر ریز شدن سد گلستان در گنبدکاووس، سد بوستان در کلاله و سد وشمگیر در آق قلا شد که به دنبال آن سیل از شرق استان آغاز و با طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان بخش های وسیعی از شمال و غرب گلستان را به زیر آب برد. 

بسیاری از شهرها و روستاهای گلستان بویژه آق قلا و گُمیشان آسیب جدی دیده و 3 هزار نفر کارگر بر اثر تخریب و تعطیلی واحدهای تولیدی و خدماتی منطقه بیکار شده اند ضمن اینکه 9 نفر در نقاط مختلف استان جان باختند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.