نیمی از جمعیت جهان هنوز قادر به دریافت خدمات بهداشتی ضروری نیستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، آنتونیو گوترش روز یکشنبه در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت، "7 آوریل 2019 مصادف با 18 فروردین ماه جاری" با تاکید بر پوشش سلامت جهانی و نقش حیاتی سلامت جهانی افزود: مراقبت های بهداشتی اولیه در ایجاد چنین پوششی نقشی مهم دارند. 

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: این مساله برای ایجاد جوامع و اقتصادهای سالم و دستیابی به آرمان های توسعه پایدار اهمیت دارد و فقط در مورد بهبود خدمات بهداشتی نیست بلکه در مورد سیاست ها و اقدامات در بخش های مختلف است. به همین دلیل باید به عوامل گسترده تر تعیین کننده سلامت از جمله شاخص های اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی توجه کنیم. 

وی افزود: باید روی مردم سرمایه گذاری کنیم. در همین خصوص به کارکنان بهداشتی آموزش دیده و ماهر نیاز داریم که می توانند برای بیماران خود آموزش ببینند و از آنها حمایت کنند. ما به افراد توانمند نیاز داریم که می دانند چگونه از سلامتی خود و خانواده هایشان مراقبت کنند. همچنین به جوامعی نیاز داریم تا در صورت نیاز به مراقبت های بهداشتی، به آنها دسترسی داشته باشند. همواره باید اهمیت سلامت روان را برجسته کنیم چراکه اغلب از بین می رود و فراموش می شود. 

گوترش ادامه داد: مراقبت های بهداشتی اولیه، کلید دستیابی به این اهداف و پوشش سلامت جهانی است. «اعلامیه آستانه» در سال گذشته به منظور اولویت بندی سرمایه گذاری هایی که نیاز داریم، راه را برای جهان هموار کرد. در حال حاضر زمان لازم برای اجرای تعهداتی است که قبلا به آن ملزم گشته ایم. 

به گزارش ایرنا دبیرکل سازمان ملل متحد در پایان اضافه کرد: سلامت حقی انسانی است. تعهد سیاسی و مشارکت در ایجاد آن برای زندگی خواهد بود. اجازه دهید به جهان نشان دهیم که آماده هستیم تا شکاف های موجود در پوشش سلامت در سراسر جهان را برطرف کنیم و سلامت را برای همه به ارمغان بیاوریم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.