آمار عفونت‌های بیمارستانی در کشور بالاست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهدی شاه‌مرادی مقدم، در آستانه برگزاری نمایشگاه ایران هلث در رابطه با عفونت‌های بیمارستانی اظهار داشت: یکی از مهمترین عواملی که پس از جراحی، سلامت بیمار را تهدید می‌کند موضوع عفونت‌های بیمارستانی است.

عضو هیأت مدیره انجمن تولید کنندگان تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی ادامه داد: هرچند که اقدامات مؤثری در این زمینه انجام گرفته ولی هنوز آمار این عفونت‌ها در کشور بالا است و گرفتاری‌هایی را گاهی برای بیماران ایجاد می‌کند.

وی افزود: شرکت‌های زیادی تا به حال وارد عمل شده تا بتوانند میزان عفونت را در مراکز درمانی کاهش دهند و بسته به نیاز بخش‌های مختلف از جمله اتاق عمل، آی‌سی‌یو، بخش عفونی و … محصولات و ماشین‌آلات خود را عرضه می‌کنند.

شاهمرادی مقدم گفت: در کشور ما ۹۵ درصد نیازها در زمینه کنترل عفونت بیمارستانی، دستگاه‌های آن تولید داخل است، این مسئله نیاز به واردات را به شدت کاهش داده است و امیدواریم مشکلاتی که در این زمینه ایجاد شده رفع شود تا به صورت ۱۰۰ درصد در زمینه مقابله با عفونت بیمارستانی خودکفا شویم.

عضو هیأت مدیره انجمن تولید کنندگان تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه ایران هلث یکی از بزرگترین رویدادهای تجارت و بازرگانی در حوزه سلامت به شمار می‌رود، در این نمایشگاه جدیدترین دستاوردهای علمی و تولیدات و تجهیزات در زمینه مقابله با عفونت بیمارستانی عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: نمایشگاه ایران هلث یکی از بزرگترین رویدادهای تجارت و بازرگانی در حوزه سلامت به شمار می‌رود، با توجه به شرایط فعلی کشور و وضعیت تحریم‌ها انجمن تولید کنندگان و صادر کننده تجهیزات و ملزومات پزشکی نقش مهمی در تأمین ۷۰ درصد نیازهای کشور در این زمینه داشته‌اند و فعالیت آنها در بخش‌های مختلف به لحاظ کمی و کیفی اثربخش بوده است.

به گزارش مهر شاهمرادی مقدم در پایان گفت: نمایش و ارائه تجهیزات آزمایشگاهی، دارویی و پزشکی از محورهای اصلی این نمایشگاه است و موضوعات دیگری همچون گردشگری سلامت، استارتآپ، اپلیکیشن های سلامت و رسانه‌های حوزه سلامت برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

گفتنی است چهار تشکل شامل اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، انجمن مهندسی پزشکی، انجمن صنفی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و اتحادیه بازرگانان در برگزاری نمایشگاه ایران هلث که از ۱۹ تا ۲۲ خرداد ۹۸ برگزار می‌شود، مشارکت دارند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.