بیش از ۵۰۰ خانه بهداشت در مناطق سیل زده آسیب دیدند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید نمکی درباره وضعیت مراکز بهداشتی و درمانی مناطق سیل زده اظهار داشت: در حال حاضر فقط بیماران بیمارستان سلامت اهواز برای احتیاط به بیمارستان گلستان این شهر منتقل شدند.

وزیر بهداشت گفت: بقیه بیمارستان ها در مناطق سیل زده بدون مشکل در حال کار بوده و عملیاتی هستند و هیچ بیمارستان دیگری دچار آب گرفتگی گسترده نشده است.

گفتنی است میثم معزی، رئیس بیمارستان سلامت اهواز روز گذشته از انتقال بیماران این بیمارستان خبر داده و گفته بود: با توجه به احتمال آب گرفتگی بیمارستان سلامت و بنا بر تصمیم ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی اهواز، بیمارستان سلامت تخلیه و بیماران با اتوبوس‌آمبولانس به بیمارستان گلستان منتقل شدند.

بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان، باعث سرریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبد کاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد. 

با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید. سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگان رود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد. 

در اثر سیل 12 فروردین در لرستان رودخانه های این استان در شهرستان های مختلف طغیان و سد مروک درود نیز سرریز کرد. ستاد مدیریت بحران این استان قبل از وقوع سیل اطلاع رسانی وسیعی را انجام داد و به صدها هزار نفر از اهالی هشدار داده شد که منازل خود را ترک کنند.

مردم شهرهای پلدختر و معمولان و روستاهای اطراف حاشیه کشکان از 12 فروردین 24 ساعت و به مدت یک شبانه روز را بدون دریافت خدمات امدادی و هرگونه امکاناتی در پشت بام منازل یا کوه های اطراف گذراندند.

گفتنی است همه راه های ارتباط زمینی به منطقه قطع شده بود. شرایط جوی اجازه پرواز هوایی را نمی داد، اما از نخستین ساعات 13 فروردین با بهبود شرایط جوی و ایجاد یک راه دسترسی در مسیر آزادراه خرم آباد - پل زال کار امدادرسانی به مردم آغاز شده است.

شایان ذکر است برآورد اولیه از خسارت سیل اخیر در لرستان 15 هزار میلیارد ریال است و بر اساس اعلام پزشکی قانونی تاکنون 14 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند ولی هنوز گزارش رسمی مبنی بر تلفات جانی در پلدختر اعلام نشده است.

به گزارش ایرنا همچنین در پی طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون در استان خوزستان تاکنون دستور تخلیه هفت شهر و بیش از 180 روستای خوزستان صادر شده و 78 روستا را سیلاب گرفته است. به گفته وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند. جاده ترانزیتی شوش به اهواز مسدود است و مسیر اهواز - ملاثانی- شوشتر به عنوان جایگزین معرفی شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.