رصد دقیق سوءتغذیه در مناطق سیل‌زده توسط وزارت بهداشت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، رضا عزتیان اظهار کرد: در حال حاضر نظارتی دقیق درباره توزیع ریزمغذی ویژه افراد آسیب دیده و گروه‌های هدف در صورت نیاز در بین مردم مناطق سیل‌زده انجام می‌شود، اما اینکه بدون هیچ‌گونه بررسی و ارزیابی سوء تغذیه را در مناطق سیلابی بازگو کنیم، امری کاملا نادرست و اشتباه است.

معاون دفتر بهبود تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت در زمان‌های لازم و به ویژه در چنین شرایطی به دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور درباره کنترل تغذیه مردم و گروه‌های هدف  از جله افراد ساکن در مناطق سیل زده پروتکل‌های تدوین شده را ابلاغ کرده است و ما به‌صورت روزانه اطلاعات میدانی کارشناسان و وزارت بهداشت را جمع آوری و بررسی می‌کنیم و در صورت نیاز توزیع ریز مغذی و قرص‌های ویتامین دی و آهن در بین گروه‌های هدف مانند کودکان و مادران باردار توزیع می‌شود.

عزتیان گفت: در زمان‌های بحرانی مانند وقوع سیل، رفع گرسنگی تنها با توزیع مواد غذایی و کمپوت برطرف نمی‌شود بلکه در صورت نیاز قرص آهن و ویتامین دی در بین گروه‌های هدف و آسیب دیده توزیع می‌شود.

وی افزود: پس از بررسی میدانی کارشناسان دفتر تغذیه وزارت بهداشت در صورت کمبود کلسیم و دیگر املاح معدنی بسته‌هایی شامل میوه و لبنیات و به ویژه شیر در آینده در بین مردم مناطق سیل زده و گروه‌های هدف و آسیب پذیر توزیع می‌شود.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان معاون دفتر بهبود تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت در پایان اضافه کرد: وزارت بهداشت به طور دقیق مسئله سوءتغذیه در بین مردم مناطق سیل زده به خصوص کودکان و مادران باردار و گروه‌های هدف را رصد می‌کند و در صورت نیاز ریزمغذی و قرص‌های آهن و مواد معدنی را در بین آن‌ها توزیع می‌کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.