تولید دستگاه رادیولوژی دیجیتال در کشور در قالب یک طرح ملی فناوری
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی رابط  درباره تولید این دستگاه اظهار کرد: قسمت‌های مکانیکی ژنراتور و نرم‌افزار دستگاه رادیولوژی دیجیتال با تکیه‌بر دانش فنی متخصصان داخلی در کشور تولید شد.

مجری طرح ملی و مدیرعامل شرکت شیما پرتو ادامه داد: برای تولید ژنراتور و نرم‌افزار دستگاه رادیولوژی دیجیتال در کشور مجوزهای لازم ازجمله مجوز استانداردهای ایمنی و الکتریکان را از وزارت بهداشت دریافت شده و تولید این محصول به‌صورت نمونه اولیه اجرا کرده‌ایم. 

رابط به نمونه اولیه دستگاه رادیولوژی دیجیتال اشاره کرد و گفت: نمونه اولیه این دستگاه در یکی از بیمارستان‌های تهران در حال استفاده است و در گزارش‌های ارائه‌شده عملکرد آن مورد رضایت کاربران بوده است.

وی افزود: در مرحله فعلی، سعی بر تولید صنعتی دستگاه رادیولوژی دیجیتال داریم تا به مراکز درمانی خصوصی و دولتی خدمات ارائه کند.

مدیرعامل شرکت شیما پرتو درباره تفاوت این دستگاه با دستگاه‌های آنالوگ خاطرنشان کرد: در گذشته تصاویر به‌صورت آنالوگ ثبت می‌شدند اما با استفاده از این دستگاه و این سیستم تصاویر به‌صورت دیجیتال تولید شده و در کامپیوتر ثبت می‌شود.

رابط با اشاره به اینکه ژنراتور و نرم‌افزار این دستگاه دیجیتال در کشور بومی‌سازی شده است، گفت: تا پیش‌ازاین دستگاه‌های دیجیتال رادیولوژی گردآوری می‌شد و هر قطعه این دستگاه‌ها از یک برند تولید می‌شد اما ما توانستیم با استفاده از دانش داخلی تولید بخش مکانیکی ژنراتور و نرم‌افزار دستگاه رادیولوژی دیجیتال را در کشور تولید کنیم.

وی در ادامه درباره هدف از تولید این دستگاه بیان کرد: به دلیل جلوگیری از خروج ارز و کاهش هزینه‌ها با به‌کارگیری دانش فنی نمونه اولیه تولیدشده و در بازار عرضه کردیم و قصد داریم تا این دستگاه را برای سازمان‌ها و مراکز درمانی خصوصی و دولتی تولید مستمر داشته باشیم.

مجری این طرح ملی تصریح کرد: با اجرای این طرح ملی فناوری ما قادر به تأمین بازار هستیم و در صورت دریافت اخذ سفارش می‌توانیم این محصول را به تولید انبوه برسانیم. از ابتدای تولید این دستگاه قصد صادرات این محصول را داشتیم و حالا هم در کشورهای منطقه که خواهان کالای ایرانی هستند به دنبال صادرات داریم.

رابط اظهار کرد: ما با تولید کالای داخلی قصد صرفه‌جویی ارزی داشتیم اما الآن با توجه به نوسان نرخ دلار تولیدکنندگان داخلی را با مشکل مواجه کرده‌اند.

وی درباره دریافت حمایت از مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: حمایت‌هایی را در قالب تسهیلات و برای رشد و توسعه فناوری و پیگیری جهت اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح در جهت تولید کالای داخلی داشته‌ایم اما با توجه به مشکلات موجود برای تولیدکنندگان و پیمانکاران نیاز به حمایت‌های دیگری ازجمله اخذ سفارش‌ها برای تولیدات دانش‌بنیان است.

به گزارش ایرنا مدیرعامل شرکت شیما پرتو در پایان اضافه کرد: این شرکت در زمینهٔ تجهیزات تصویربرداری سابقه فعالیت طولانی‌مدت دارد و بعد از واردات به مونتاژ قطعات در کشور، اکنون به تولید ژنراتور و نرم‌افزار دستگاه تصویربرداری دیجیتال رسیده‌ایم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.