کمک‌های بشردوستانه خارج از تحریم‌هاست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محسن اسدی لاری درباره دریافت کمک‌های بین المللی بشردوستانه برای سیل زدگان ایران افزود: بر اساس اعلام نیاز سازمان اورژانس و معاونت‌های بهداشت و درمان وزارت بهداشت از ابتدای وقوع سیل در استان گلستان، این نیازها به سازمان جهانی بهداشت و سایر آژانس‌های وابسته به سازمان ملل متحد منتقل و اولین محموله توسط سازمان جهانی بهداشت دیروز (چهارشنبه/21 فرودین) به ایران رسید.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل ادامه داد: بر اساس گزارش وضعیتی که به سازمان جهانی بهداشت اعلام شده، کمک‌های بیشتری نیز قابل دریافت است و با توجه به وضعیت سیل در لرستان و خوزستان، این کمک‌ها باز هم ارسال می‌شود.

وی افزود: هم رئیس سازمان جهانی بهداشت و هم مدیر منطقه‌ای این سازمان در تماس‌های منظم با وزارت بهداشت ایران، وضعیت مناطق سیل زده کشور را ارزیابی کرده و کمک‌های بیشتری را در نظر گرفته و ارسال خواهند کرد.

اسدی لاری گفت: سایر سازمان‌های بین المللی نیز به واسطه بازدیدهای میدانی از مناطق سیل زده، کمک‌های لازم را ارسال می‌کنند. البته در مجموع وضعیت دارویی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق سیل زده مناسب است و کمبود خاصی با توجه به اقدامات وزارت بهداشت وجود ندارد.

وی درباره تاثیر تحریم‌ها بر دریافت این کمک‌های بشردوستانه اظهار داشت: اصولا کمک‌های بشردوستانه خارج از تحریم‌هاست و بیشتر مسائل مالی تحت تاثیر تحریم قرار دارد. کمک‌هایی که سازمان‌های بین المللی به سیل زدگان انجام می‌دهند، مالی نیست.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل اظهار کرد: با این حال گاهی مشکلاتی به وجود می‌آید و آزار دهنده است. به طور مثال قرار بود وسیله نقلیه‌ای از طرف سازمان جهانی بهداشت به ایران منتقل شود که مشکلاتی برای آن ایجاد، اما در نهایت حل شد و آن وسیله نقلیه به ایران منتقل شد.

به گزارش ایران پزشک اسدی لاری در پایان درباره دریافت کمک‌های بشردوستانه افراد و مجموعه‌های خارجی نیز گفت: کمک‌های افراد و مجموعه‌های خارجی معمولا با توجه به قوانین موجود به دست هلال احمر می‌رسد. هرچند به علت تحریم‌ها، مشکلاتی در زمینه نقل و انتقالات مالی وجود دارد و این موضوع بسیار ظالمانه و مشکل آفرین است. کشورهای مختلفی اعلام کردند که به هلال احمر و وزارت بهداشت ایران کمک می‌کنند و اقداماتی در این زمینه در حال انجام است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.