ضرورت اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مجید احمدی هدایت با اشاره به این که مشکل نظام پرداخت در وزارت بهداشت، پزشکان نیستند، گفت: مشکل اصلی نظام پرداخت در وزارت بهداشت به هزینه خدمت و نحوه پرداخت سایر گروه ها نظیر پرستاران، بهیاران، کمک بهیاران، منشی ها، خدمات و تغذیه است که به درستی تعریف نشده و عادلانه نیست . 

مدیر پرستاری بیمارستان ابن سینا با بیان این که پرداخت عادلانه به گروه های غیر پزشک "پیراپزشکان وسایر رده ها" سبب ارتقا بهره وری بهداشت و درمان کشور خواهد شد، اظهار داشت: اگر نحوه محاسبه و پرداخت تمام گروه ها یکسان شود، بی عدالتی کمتر خواهد شد. منظور از یکسان بودن از نظر مبلغ دریافتی نیست بلکه منظور نحوه پرداخت است . 

وی افزود: یکی از روش های قابل قبول پرداخت پرستاری، تعرفه گذاری خدمات پرستاری است، اگر تعرفه گذاری خدمات پرستاری اجرا شود بسیاری، از مشکلات  جامعه پرستاری برطرف خواهد شد.برای پرستاران تعرفه گذاری خدمات پرستاری در صورت اجرای صحیح یکی از روش های بی نظیر خواهد بود.

احمدی هدایت ادامه داد: افزایش کیفیت و بهره وری هزینه دارد،  در صورت صحیح بودن نظام پرداخت و بودجه بندی صحیح در سطوح کلان تمامی مشکلات رفع خواهند شد همچنین اگر پرداخت ها براساس کیفیت، نوع عملکرد و در زمان صرف شده توسط پزشک تنظیم شود این ارتباطات سالم خواهد شد و پرداختی ها براساس عدالت خواهد شد. 

مدیر پرستاری بیمارستان ابن سینا با اشاره به این که نمی توان  با کاهش حق الزحمه گروه دیگر باعث رونق گروه پرستاری شد، تاکید کرد: متاسفانه برنامه بودجه در سطح کلان صحیح نیست و این موضوع مهمترین علت عدم جذب پرستاران در پرداخت صحیح به آنها است.

وی تاکید کرد: مطمئناً هرچه بیمار در مورد تعرفه خدمات آگاه و وضعیت مالی شفاف تر شود، به تبع آن جایگاه اجتماعی پزشکان و پرستاران نیز شفاف تر خواهد شد. هر گونه تغییر صحیح و با برنامه منطقی، مسلماً مشکلات ترفیع خواهد شد . 

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پرستاری احمدی هدایت در پایان افزود: پرداختی پرستاران و مقایسه آن با پزشکان کار صحیحی نیست . راهکار رفع این مشکل، پرداخت حق واقعی سایر گروه ها براساس کارایی و بهره وری و تعرفه خدمات است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.