تعرفه‌های مصوب، برخی مراکز درمانی را دچار ورشکستگی می‌کند
«حمیرا وفایی‌سی‌سخت» در گفت‌وگو با پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا) با تاکیدبر اینکه این ارقام پیشنهادی با رویکرد تقویت بیمه و عدم افزایش هزینه‌ّها توسط بیمار، اعلام شده بود، تصریح کرد: «رقم پیشنهادی کمیته تعرفه باعث می‌شد جامعه پزشکی و به خصوص موسسات، بیمارستان‌ّها و مراکزی که خدمات درمانی می‌دهند بتوانند کیفیت خوبی ارائه دهند. اما با تعرفه مصوب، برخی مراکز درمانی نمی‌توانند هزینه‌ها را تحمل کنند و ممکن است دچار ورشکستگی و تعطیلی شوند. از سوی دیگر ممکن است تعدادی از موسسات مجبور شوند کیفیت خدمات را پایین بیاورند یا از تعداد خدماتی که ارائه می‌دهند، بکاهند. به این شکل بیمار سرگردان شده و مجبور است برای دریافت خدمات درمانی به چند مرکز مراجعه کند که ما تمایل نداریم این اتفاق بیفتد.»

وی ضمن اعلام خرسندی از اینکه در سال جاری تعرفه‌های درمانی زودتر از سال‌های گذشته اعلام شد، خاطرنشان کرد: «اما افزایش تعرفه اصلا منطقی نیست و به نظر می‌رسد که در این زمینه کارشناسی کافی انجام نشده است. با توجه به افزایش چندبرابری هزینه‌ّها، انتظار می‌رفت افزایش تعرفه‌ّها بیشتر باشد تا صنعت بیمه و شرکت‌های بیمه‌گر تقویت شده و مردم متضرر نشوند.» 

وفایی سی‌سخت در پایان گفت: «اگرچه هر سال نرخ افزایش تعرفه‌ها واقعی نبوده است، اما امسال که سایر هزینه‌ها افزایش ۳۰۰ درصدی داشت، بسیار ملموس بود. کمااینکه قیمت بعضی اقلام عادی که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استفاده می‌شود تا ۴ برابر افزایش داشته است.»

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.