تحریم‌ها تجهیزات چشم‌پزشکی را گران و کمیاب کرده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مدرسی اظهار کرد: امروزه معاینه چشم کودکان زودتر از سال‌های گذشته انجام می‌شود به همین دلیل ممکن است عیوب انکساری و دیگر مشکلات چشمی بیشتر دیده شود.

عضو انجمن چشم پزشکی ادامه داد: خوشبختانه امکانات و تجهیزات چشم پزشکی ایران مانند کشور‌های پیشرفته است و بهترین روش‌های جراحی نیز در سراسر کشور انجام می‌شود.

وی با اشاره به افزایش پیگیری مردم برای معاینه چشم نسبت به گذشته افزود: امروزه مردم برای معاینه چشم بیشتر به پزشکان متخصص مراجعه می‌کنند و به‌طور معمول عارضه تنبلی چشم در بزرگسالان و به خصوص بچه‌ها در مراحل اولیه تشخیص و درمان می‌شوند.

مدرسی گفت: امروزه مدارس توجهی ویژه‌ به بیماری‌های چشمی دانش آموزان دارند و کارشناس سلامت در مدارس مراقبت‌های لازم را برای سلامتی چشم آنها انجام می‌دهند.

عضو انجمن چشم پزشکی تصریح کرد: اپتومتریست‌ها در کنار متخصصان چشم پزشک تیم مراقبتی خوبی را تشکیل می‌دهند و هر ۲ در تشخیص و درمان بیماری‌های حوزه چشم مکمل یکدیگر هستند. اپتومتریست‌ها بیشتر در زمینه بینایی سنجی فعال هستند و فعالیت آنان در کنار چشم پزشکان باعث افزایش دقت و سرعت معاینه مراجعه کنندگان می‌شود.

وی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت ادامه داد: طرح تحول نظام سلامت پروژه‌ای بزرگ در حوزه سلامت محسوب می‌شود، اما پیش بینی‌های لازم در زمینه بودجه به طور کامل انجام نشده و تمامی زیرساخت‌ها برای اجرای طرح تحول در کشور مهیا نبود که در صورت نبود این نقص‌ها نتایج بهتری از این طرح در کشور حاصل می‌شد. این طرح برای افراد کم برخوردارتر و آسیب پذیر مثبت ارزیابی شده و باعث کاهش بسیاری از هزینه‌های پرداختی از جیب شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مدرسی در پایان اضافه کرد: امروزه متأسفانه به دلیل اعمال تحریم‌های مختلف، تهیه وسایل چشم پزشکی برای فارغ التحصیلان جوان گران و گاهی کمیاب است و پزشکان متخصص باید هزینه‌هایی گزاف برای خرید تجهیزات پرداخت کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.