انتظار جامعه پرستاری در سال جدید ایجاد عدالت در پرداخت‌ها و رفع کمبود نیروی پرستاری است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حمید سالاری رعایت عدالت در میزان پرداختی ها را از خواسته های سال ۹۸ دانست و افزود : با توجه به حجم کارى که پرستاران در شرایط غیر متعارف انجام میدهند میزان دریافتى آنها در حوزه سلامت مناسب نیست.

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور ادامه داد: پرستاری جزو رشته های پر طرفدار علوم تجربى محسوب می شود، پرستاری با توجه به بازار کار مطلوبی که دارد بنابراین علاقه مندان این رشته را افزایش میدهد و براى حفظ این علاقه مندى و همچنین ضرورت رسیدن به استانداردهاى مقبول تعداد نیروى انسانى، انتظار جامعه پرستاری در سال جدید اصلاح نیروی انسانی و جذب پرستاران بیکار است که البته نوید آن براى  سال ۹۸ داده شده است و امیدواریم عملى شود.

وی افزود: بر اساس استانداردهای جهانی باید به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت ۴ تا ۶ پرستار وجود داشته باشد بنابراین برای جمعیت ۸۰ میلیونی ایران به ۳۲۰ هزار پرستار نیاز است یعنی به ۲ برابر میزان فعلی به پرستار نیاز داریم.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، سالاری ادامه داد: هم اکنون ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار پرستار در کشور مشغول به کار هستند، مسأله دیگر ترمیم مسایل مالی و برطرف کردن تبیض ها در پرداختی هاست که با اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری تا حدودی تأمین می شود.

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور در پایان اضافه کرد: هم اکنون به خدمات پرستاری تعرفه های پزشکی تعلق می گیرد که این صحیح نیست، باید فاصله دریافتی ها با روند برنامه ریزی شده ای کاهش یابد و دریافتی ها متعادل شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.