افزایش تعرفه‌‌های پزشکی سال ۹۸ بسیار ناچیز بوده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حمیرا وفایی سی سخت اظهار داشت: با وجود این که امسال دولت تلاش کرد افزایش تعرفه های پزشکی را زودتر از هر سال اعلام کند، متاسفانه به نظر می رسد کار کارشناسی لازم روی این بحث انجام نشده و از همه نظرات کارشناسی سازمان نظام پزشکی استفاده نشده است.

عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت: علیرغم افزایش قیمت تمام شده همه هزینه های خدمات درمانی بویژه در تجهیزات پزشکی، کیت های آزمایشگاهی، هتلینگ ، مواد مصرفی و... متاسفانه این مسائل در بحث تعرفه لحاظ نشده است.

وفایی ادامه داد: نگران هستیم که با توجه به این میزان ناچیز افزایش تعرفه های پزشکی و عدم رعایت عدالت در بخش های مختلف تعرفه ای بخصوص در ویزیت و ضریب کای حرفه ای،  امکان تعطیلی برخی از مراکز درمانی بیمارستانی و کاهش کیفیت یا تعداد خدمات در این مراکز که به زیان سلامت مردم است، وجود داشته باشد.

وی افزود: به طور قطع اعضای فرهیخته و خدوم جامعه پزشکی از  مردم شریف ایران هستند و مشکلات مردم را به خوبی می دانند . در همه بحران ها نشان داده اند که در کنار مردم هستند و دوست ندارند که به مردم هزینه بیشتری تحمیل شود ولی راهکار آن افزایش غیر منطقی و غیر عادلانه تعرفه نیست.

عضو شورای عالی نظام پزشکی تصریح کرد: جامعه پزشکی همواره در مواقع بحرانی و مشکلات موجود جامعه پیش قدم بوده و نقش موثری داشته است بنابر این نمی خواهد با افزایش تعرفه ها، مردم تحت فشاربیشتری قرارگیرند ولی باید در کنار افزایش صحیح و منطقی تعرفه ، سازمان های بیمه گر تقویت و تعهدات آنها افزایش یابد تا مردم نیز در این شرایط تحت فشار بیشتر اقتصادی قرار نگیرند. از طرفی جامعه پزشکی نیز بتواند همچنان و بیش از پیش جهت ارتقای سلامت هموطنان تلاش کند.

وفایی اضافه کرد: در مجموع تعرفه های پزشکی بطور متوسط 13 درصد رشد داشته که بسیار ناچیز است و در کای حرفه ای افزایش نداشته ایم و در ویزیت حدود ۶-۷ درصد و  در ضریب کای فنی و هتلینگ حدود   20 تا 25 درصد افزایش مشاهده می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، وی اظهار کرد: براساس برآوردهای انجام شده برای این که کیفیت خدمات مراکز درمانی نگهداشته شود و جامعه پزشکی بتواند بخشی از افزایش هزینه های گزاف را جبران کند ، باید در بخش حرفه ای براساس نرخ تورم، همان رقم 26،9 درصد رشد را داشته باشیم و در بخش فنی و تجهیزات نیز این رشد 40 درصد باشد.

عضو شورای عالی نظام پزشکی در پایان تاکید کرد: با توجه به احتمال بروز مشکل در ارائه کیفی خدمات در مراکزدرمانی و بیمارستانی ، دولت  باید درجهت واقعی کردن تعرفه ها با توجه به قیمت تمام شده خدمات درمانی و تقویت سازمان های بیمه گر و افزایش تعهدات آنها، تلاش کند  تا مردم  نیز از این قضیه کمتر متضرر شوند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.