چشم‌پوشی از افزایش مناسب تعرفه‌های پزشکی عوارض سوء به همراه دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، لاله تدین با اشاره به اینکه چشم پوشی از افزایش مناسب تعرفه های پزشکی عوارض سوء بسیاری دارد اظهار کرد: نمی‌توان با اعلام نمودن تعرفه های غيرواقعي خدمات پزشکی؛ کمکی به عرصه بهداشت و سلامت و نیز خدمت رسانی به مردم کرد.

وی افزود: مي بايست با توجه به فاكتورهاي متعدد دركارشناسي تعرفه، تعرفه واقعی را اعلام نمود که متاسفانه در کشور ما تاكنون این اتفاق نیفتاده است. تا 60 سال قبل ، ارايه خدمات پزشكي عمدتا در بیمارستان‌های دولتی و يامحكمه هاي طبابت ارايه مي شد وبخش عظيمي از مردم از حداقل خدمات هم محروم بودند.

تدین با اشاره به پیشرفت های پزشکی طی سه، چهار دهه اخير و افزايش مهارتها و ارايه خدمات ارزنده دركشور و عدم نيازبه سفربه خارج و خروج ارز  یادآور شد: به حق است که با توجه به شرایط کنونی کشورمان، به خدمات جامعه پزشکی بهای بالاتری داده شود.

عضو هیات رئیسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: شرایط مردم را درک می‌کنیم و اي كاش ضرورتي براي افزایش تعرفه ها به صورت سالیانه نبود، با توجه به افزایش همه اقلام مورد نیاز مردم و تورم بالا، لازم است نگاهی منطقی به عرصه پزشکی صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: هر چند کوتاهی شورای عالی بیمه، وزارت بهداشت و نهایتا جمع بندی هیات دولت در ظاهر منعکس کننده این است که تعرفه های خدمات پزشکی کنترل شده است ولی این موضوع علاوه بر نارضایتی جامعه پزشکي "پزشكان دندانپزشكان گروههاي پروانه دار و..." ،متقابلا نارضایتی مردم را در بر خواهد داشت. مهاجرت چشمگیر نیروهای ارزشمند پزشکی از جمله عوارض سوء بی توجهی ها بوده ؛بي توجه به اينكه چه سرمايه عظيمي صرف تربيت آنان شده و به يكباره از كشور جدا مي شود.

تدین اضافه کرد: نرخ ناعادلانه سرانه پزشكان خانواده نمونه بارزي از اين بي توجهي به خدمات پزشكي بوده چراكه اين مقوله بطورخاص بار هزينه بر دوش مردم نبوده و مي بايست دقيقا از منابع اختصاص يافته قانوني پرداخت شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی معاون نظارت و برنامه ریزی نظام پزشکی شیراز در خصوص اینکه درصد منطقی افزایش تعرفه ها چه مبغلی است خاطرنشان کرد : بهتراست درصدی برای افزایش منطقی تعرفه ها عنوان نکنم ، زیرا درصد ناخوشایندی خواهد بود چرا که طی یکسال گذشته همه اقلام مورد نیاز مردم درطول چند نوبت افزایش قابل توجهی داشته و از آنجاكه جامعه پزشکی برای تامین مواد، تجهیزات و دستگاههای مورد نیاز ارايه خدمات پزشكي ودندانپزشكي به ناچار باید از شاخص ارز تبعیت نمایند بنابرين شايد همين درصد افزايش در نرخ ارز و ساير اقلام مصرفي روزانه؛ مي بايست به نوعي در اعلام تعرفه خدمات پزشكي به جدّ منظور شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.