اعطای پروانه صلاحیت حرفه‌ای حق سازمان نظام پرستاری است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اصغر دالوندی ، روز چهارشنبه در نشست شورای عالی نظام پرستاری که با حضور چندتن از دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت پرستاری دانشگاه تهران در محل سازمان نظام پرستاری برگزار شد، ضمن محکوم کردن اقدام قبیحانه آمریکا در خصوص قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست عوامل تروریستی گفت: سپاه پاسداران رکن رکین دفاع از کشور است و به حمدا... با قدرت هر چه بیشتر در صحنه قرار دارد و خوشبختانه مردم، مجلس، نهادها و جامعه پرستاری نیز از کیان سپاه پاسداران دفاع می کنند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: با کمک و پیگیری های معاونت فرهنگی سازمان نظام پرستاری از همان ساعات ابتدایی وقوع سیل در مناطق مختلف کشور، از اوضاع این مناطق با خبر شدیم و توانستیم نیروهای داوطلبانه و خودجوشی از جامعه پرستاری را برای کمک به مردم مناطق سیل زده در دورترین نقاط کشور اعزام نماییم، خوشبختانه توانستیم با کمک های شخصی اعضای شورای عالی و کمک های نقدی وغیر نقدی سازمان، اقلامی را تهیه و به این مناطق ارسال نماییم .

وی ضمن تشکر وقدردانی از هئیت مدیره های اهواز و خرم آباد و اعضای شورای عالی که در بازدید از مناطق سیل زده استان های خوزستان و لرستان ما را همراهی کرده اند، تصریح کرد: خوشبختانه این بازدید تاثیر مثبتی در برداشت پرستاران مناطق آسیب دیده داشت، زیرا با وجود تخریب منازل و از دست دادن خانه و کاشانه خود به صورت داوطلبانه به ارائه خدمات به همشهریان خود پرداخته اند و در صحنه حادثه حضور فعال و کمک موثر داشته اندو انتظار دارند کمک های خاصی مانند ارائه وام های بانکی برای ترمیم منازل وغیره برای آنها در نظر گرفته شود.

دالوندی گفت: در حاشیه این بازدیدها با استاندار لرستان دیدار کردیم و ابعاد مختلف نقش پرستاری را به سمع و نظر ایشان رساندیم و همچنین به تبعات وقوع این حادثه دلخراش در روحیه هموطنان اشاره شد و خواستار رسیدگی به بیماری های واگیردار و عفونی شدیم در این مناطق شدیم و نیاز است که روانپرستاران  و کارشناسان پرستاری بهداشت جامعه در کنار سایر پرستاران وارد عمل شده و به تسکین آلام روحی و روانی و بهداشت محیط آسیب دیدگان بپردازند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی این مدت تلاش های بسیاری برای شفاف سازی مسائل سازمان نظام پرستاری انجام داده ایم، با تلاش معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان نظام پرستاری سامانه محب را راه اندازی کردیم و توانستیم تا کنون 40 هیئت مدیره را از 118 هیئت مدیره از این طریق ساماندهی نماییم و لازم است که افرادی که در دوره پنجم وارد سازمان می شوند این آتش به اختیار بودن هیئت مدیره ها را سلب کرده و با اتحاد به سمت اهداف سازمان قدم بردارند.

وی تصریح کرد: حسابرسی مالیاتی و تلاش در جهت تسویه مالیات سازمان که از سال 92 تا کنون پرداخت نشده است، یکی دیگر از فعالیت هایی بوده که طی مدت ریاست بنده در سازمان نظام پرستاری انجام شده است.

دالوندی تاکید کرد: در آستانه انتخابات سازمان نظام پرستاری هستیم و می توان آن را به عنوان فصل مهمی در تاریخ جامعه پرستاری کشور به شمار آرود، طبق مکاتبات متعدد با دکتر امامی رضوی و خیری بیان کردیم که شورای عالی دوره چهارم تا اعلام نتایج انتخابات شورای عالی دوره پنجم، براساس قانون و تاریخ های تعیین شده در قانون به کار خود ادامه خواهد داد. همچنین انتخابات براساس آئین نامه جدید برگزار و این آئین نامه جدید با اصلاحاتی که امروز در نشست شورای عالی انجام می شود، به وزارت بهداشت ارسال خواهد شد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با بیان این که یکی دیگر از اقدامات سازمان، اصلاح قانون سازمان نظام پرستاری است، افزود: خوشبختانه با همکاری دکتر عابدی توانستیم امضای موافقت 62 نماینده مجلس را جهت اصلاح قانون سازمان نظام پرستاری جمع آوری کنیم که در حال حاضر در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی قرار دارد و امیدواریم این اصلاحات انجام شود و بتوانیم عضویت پرستاران را در سازمان نظام پرستاری کشور الزامی نماییم .

وی افزود: صلاحیت حرفه ای و پروانه حرفه ای دو مقوله مجزا از هم هستند، براساس نامه رسمی معاون اول دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور سابق و دکتر هاشمی وزیر اسبق بهداشت و درمان اعطای این پروانه حق قانونی سازمان نظام پرستاری محسوب می شود اما متاسفانه در حال حاضر به شکلی در مصادره وزارت بهداشت قرار دارد.

دالوندی گفت: از طریق اعطای پروانه صلاحیت حرفه ای می توان سره را از ناسره متمایز کرد زیرا جان و سلامت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است و نیاز است که پرستاران حرفه ای بر بالین بیماران حاضر شوند و مدیریت مراکز خدمات پرستاری در منزل را کسانی برعهده گیرند  که پروانه کار داشته باشند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به راه اندازی حوزه کارآفرینی در سازمان نظام پرستاری افزود: نخستین رویداد کارآفرینی دو ماه آینده برگزار خواهد شد و این رویداد بزرگی محسوب می شود . 

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پرستاری وی در پایان اضافه کرد: خوشبختانه با همکاری دانشگاه پیام نور توانستیم این رویداد را در عرصه سالمندی را برگزار می کنیم.زیرا کشور به مرز9.3 درصد جمعیت سالمندی نزدیک می شود و80درصد خدماتی که سالمند نیاز دارند، مراقبت است بنابراین جامعه پرستاری باید خود را برای مقابله با این روند تقویت نماید و برای خدمات مراقبتی به سالمندان نوآوری کند و سازمان در راس امور این حرکت را دنبال می کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.