مجوز سازمان غذا و دارو پیش نیاز تبلیغات فراورده‌های طبیعی در رسانه
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهناز خانوی با اشاره به اینکه تبلیغات داروهای طبیعی مشمول ضوابط و مقررات است، اظهار کرد: تبلیغات این فراورده‌ها فقط درصورتی در رسانه مجاز است که از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته باشند.

مدیرکل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو ادامه داد: براساس برگزاری جلساتی با معاونت بازرگانی صدا و سیما، مقرر شد که فراورده‌های شرکت‌هایی که قصد تبلیغات محصول خود را داشته باشند، باید ضمن طی مراحل مشخص؛ فراورده مورد بررسی قرار گرفته و اصالت پرونده تولید مشخص شود.

وی افزود: متن تبلیغ دارو‌های طبیعی مورد بررسی قرار می‌گیرد، سازمان غذا و دارو بر واقعی بودن کارکرد محصول تبلیغاتی توجه ویژه دارد که بر همین اساس فرایند تبلیغات و صدور مجوز آن تنها برای موارد خاص قابل انجام است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان خانوی در پایان با تاکید بر اینکه هیچ ضمانتی برای سلامت فراورده‌هایی تبلیغاتی در شبکه‌های ماهواره‌ای وجود ندارد، عنوان کرد: قطع فراورده‌هایی که از شبکه‌های رسمی تبلیغ نمی‌شود؛ به این معناست که امکان گرفتن مجوز برای تبلیغ رسمی را نداشته اند و در نتیجه خرید و مصرف این فراورده‌ها اعم از دارو‌های چاقی، لاغری، انواع مکمل‌ها و ... پیشنهاد نمی‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.