هزینه شدن ۱۵ میلیون دلار برای واردات کاغذ سیگار اولویت ندارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا مسجدی گفت: در حالی که نشریات مکتوب کشور به دلیل بالا رفتن قیمت کاغذ رو به تعطیلی هستند، هزینه شدن ۱۵ میلیون دلار برای خرید و واردات کاغذ سیگار به کشور چه معنایی دارد؟

دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات اشاره به هزینه ۳۰ هزار میلیارد تومانی درمان بیماری‌های ناشی از استعمال دخانیات افزود: در زمانی که کشور با تحریم انواع اقلام پزشکی و دارویی مواجه است، تخصیص این میزان ارز جهت رشد و توسعه صنعت دخانیات جای تأسف دارد.

مسجدی گفت: در همه کشورهای دنیا، سیگار را گران می‌کنند تا مصرف آن کاهش یابد اما در کشور ما، ۱۰ هزار میلیارد تومان در سال صرف خرید سیگار می‌شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت مواد غذایی و اقلام مورد نیاز خانوار ادامه داد: متأسفانه بالا رفتن قیمت مواد غذایی باعث شده خانواده‌ها از پس خرید برخی اقلام بر نیایند و سبد غذایی خانوار روز به روز کوچک‌تر شود. در این شرایط، خروج ۱۵ میلیون دلار ارز برای خرید کاغذ سیگار چه معنایی دارد؟

به گزارش مهر این فوق تخصص ریه در پایان اضافه کرد: صنعت دخانیات ما در حالی به صورت افسارگسیخته به سمت خودکفایی در تولید و بی نیاز کردن بازار داخل پیش می‌رود که این کالای آسیب رسان امروز بدون هیچ گونه نظارت، در دسترس همگان قرار دارد و کسی به این فکر نمی‌کند که این سیاستگذاری غلط، در آینده چه هزینه‌های هنگفتی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.