وزارت بهداشت قطعا با تمام وجود از صنایع داخلی حمایت می کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا) به نقل از وبدا، سعید نمکی، در حاشیه افتتاح پیشرفته ترین واحد تولید قرص و کپسول کشور واقع در شهرک صنعتی بهارستان استان البرز ظهار كرد: افتتاح این مجموعه از یکسو گامی در راستای همراهی با بزرگ ترین تولید کنندگان دارو در سطح جهان و از طرف دیگر، گامی در جهت ورود به بازارهای جهانی و صادرات است.

 نمكي تصریح کرد: یکی از آرزوهای ما این بود که مجموعه هايي در تولید دارو داشته باشیم که بتوانند علاوه بر تامین نیاز داخل، محصولات خود را با GMP و استانداردهای بالا به کشورهای دیگر صادر کنند.

 وزیر بهداشت از اکتوور به عنوان یکی از بهترین برندهای دارویی در سطح منطقه یاد کرد و افزود: این مجموعه با همت و عشق و علاقه ایجاد شده و امیدواریم که از این حرکت های بزرگ ملی حمایت بیشتری کنیم، البته استان البرز یکی از استان هایی است که ظرفیت بسیار بالایی دارد و صنایع بزرگ زیادی در این استان مستقر است.

 نمكي در خصوص ارزش ریالی راه اندازی کارخانه داروسازی اکتوور ٢ عنوان كرد: ارزش سرمایه گذاری در راه اندازي صنايع داخلي، فقط ارزش ریالي آن نیست، بلکه عشق و علاقه است، چراكه توانسته در شرایط سخت تحریم و شرایطی که در کشور سرمایه گذاری در حوزه دارو، اشکالاتی دارد، اميد ايجاد كند و اين موضوع با هیچ پولی قابل مقایسه نیست. 

وزير بهداشت با اشاره به نامگذاری سال ٩٨ به عنوان سال رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت قطعا با تمام وجود از صنایع داخلی حمایت می کند و در روند صدور مجوزها، قیمت گذاری صحیح و منطقی، تولید دارو و کاهش واردات، حمایت های خوبی خواهیم کرد.

وزیر بهداشت اضافه کرد: راهکارهایی را دنبال می کنیم که وام های کم بهره به صنایع داخلی اختصاص پیدا کند و پیشنهاداتی را در دولت مطرح می کنیم تا این حمایت ها توسط بانک مرکزی انجام شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.