مجلس مخالف ممنوعیت ادامه تحصیل پزشکان عمومی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پویش رسیدگی به ممنوعیت ادامه تحصیل پزشکان عمومی که به 11 هزار امضا رسیده است مخالفان بسیاری را دربرداشته به طوری که حامیان این پویش نسبت به طرح وزارت بهداشت مبنی بر عدم ادامه تحصیل پزشکان عمومی و تحصیل ‌آنها به مدت 3 سال معترض هستند.

بشیر خالقی در این رابطه گفت: همواره ادامه تحصیل برای پزشکان لازم است و در زمان‌های گوناگون حتی امتیازها و تشویق‌هایی داده‌ایم تا ادامه تحصیل پزشکان قطع نشود.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: مجلس همواره برای آموزش و ادامه تحصیل پزشکان مانعی نگذاشته و جزو برنامه‌های اصلی مجلس است که پزشکان ادامه تحصیل بدهند.

وی در رابطه با طرح ممنوعیت ادامه تحصیل پزشکان عمومی،گفت: چند سال پیش قانونی وضع شد که از پزشکان برای ادامه تحصیل تعهد می‌گرفت که پس از پایان تخصص به اندازه دوران تحصیل یا دو برابر آن، در مناطق محروم به خدمت‌رسانی مشغول شوند. این طرح خوب بوده و امکان ادامه تحصیل هم برایشان میسر بوده است.

خالقی تصریح کرد: می‌توان در این طرح نیز از پزشکان عمومی تعهد گرفت تا ضمن ادامه تحصیل به مناطق محروم هم خدمت کنند نه اینکه پس از سه سال تحصیل، از ادامه تحصیل محروم شوند. قطعاً وزارت بهداشت این گونه رفتار نخواهد کرد و مخالف ادامه تحصیل پزشکان نیست.

وی افزود: ما از مسئولین وزارت بهداشت می‌خواهیم که به مجلس بیایند و در رابطه با این تصمیمی که به تازگی گرفته‌اند توضیح دهند چرا که این افراد نخبگان جامعه هستند، جامعه به آنها احتیاج دارد و ما نمی‌خواهیم که آنها به خارج از کشور بروند.

به گزارش فارس دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان اضافه کرد: قطعاً وزارت بهداشت نیز در این طرح به دنبال محرومیت آنها از ادامه تحصیل نیست بنابراین می‌توان طرح‌هایی را پیشنهاد داد تا با این پزشکان عمومی مانند متخصصان رفتار کنند، تعهدی گرفته شود و اجازه داده شود که ادامه تحصیل را همراه با خدمت داشته باشند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.