کتاب سفیر سلامت در تمام پایه‌های تحصیلی تدوین می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهرزاد حمیدی در همایش نمادین سفیران سلامت دانش آموزی که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: در سال‌های اخیر اقدامات مناسبی برای آموزش پیام‌های سلامتی به دانش آموزان صورت گرفته است. درس "بهداشت و سلامت" در برنامه کلاس دوازدهم تالیف شده و امروزه تدریس می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش ادامه داد: درس "بهداشت و سلامت" به عنوان درس عمومی تمام رشته‌ها در دانشگاه فرهنگیان تدریس می‌شود تا معلمان آینده با آگاهی از این آموزه‌ها اقدام به تدریس کنند. ما ۱۱ کتاب درس‌نامه آموزشی تهیه کرده‌ایم که چکیده‌ای از این کتب متنوع در اختیار دفتر تالیف کتب درسی قرار گرفته است تا پس از انجام اقدامات مربوطه به عنوان کتاب درسی در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

وی افزود: باید از نیروی جوان برای تحقق شعارهای بهداشتی استفاده کنیم. سفیران سلامت دانش آموزی، تشکل فراگیر دانش آموزی است. امروزه این سفیران می‌توانند به ۱۴ ملیون دانش آموز و ۲۸ ملیون خانواده آموزش دهند.

حمیدی گفت: کتاب سفیر سلامت در تمام پایه‌ها تدوین شده و با توانمندسازی دانش آموزان، علاوه بر خودآموزی و استفاده شخصی دانش‌آموزان از این آموزه‌ها، می‌تواند به تمام جامعه منتقل شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش تصریح کرد: طرح سفیران سلامت طرح موفقی است که با استقبال بی‌نظیری روبرو شده، امروز از یک طرح تحت عنوان سالن ورزشی مدارس ابتدایی به ویژه مدارس ابتدایی دخترانه رونمایی می‌شود. ۱۲۰ سالن ورزشی امروز در مدارس افتتاخ می‌شود تا در کنار آموزش‌های بهداشتی و افزایش فعالیت حرکتی، زمینه رشد و نشاط و سلامت دانش آموزان را فراهم کنیم.

در ادامه امیرعلی نعمت‌الهی معاون کل وزارت آموزش و پرورش در این مراسم با بیان این که سفیران سلامت، پاسدار سلامت در مدارس هستند، گفت: امروزه بیش از گذشته شما سفیران نمایندگان سلامت هستید. شما دانش آموزان منشا اثر هستید تا زندگی سالم و با نشاط را ترویج دهید.

نعمت‌الهی ادامه داد: سبک زندکی ایرانی اسلامی که از مطالبات جدی است را ما مسئولین به واسطه شما دانش آموزان دنبال می‌کنیم.

به گزارش ایسنا وی در پایان افزود: مقدمات اجرای سند بنیادین تحول باید انجام شود. همچنین باید بتوانیم پوشش همگانی سلامت را دنبال کنیم. برخی از اقدامات مانند تالیف کتب درسی در مدارس و تعریف دو واحد درسی در دانشگاه‌های فرهنگیان تحت عنوان درس "سلامت و بهداشت" صورت گرفته است. همچنین درس انسان سالم و محیط زیست به عنوان درسی برای پایه یازدهم تعریف شده تا به ترویج این فرهنگ کمک کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.