ملخ‌ها سلامت مردم را تهدید نمی‌کنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود مردانی افزود: هجوم ملخ ها به مناطق سیل زده از جمله خوزستان سلامت انسانی را به خطر نمی اندازد و موجب بروز بیماری نمی شود، ملخ ها می توانند به مزارع گندم و جو آسیب بزنند، مردم نگران بروز بیماری ناشی از ملخ ها نباشند زیرا این حشرات تهدید جانی ندارند.

رئیس انجمن صنفی متخصصان بیماری های عفونی و میکروبیولوژیکی ایران با بیان اینکه مدیریت بیماری های عفونی در مناطق سیل زده به خوبی کنترل شده است، ادامه داد: هیچ بیماری عفونی میان مردم سیل زده شایع نشده و تیم های بهداشتی و درمانی به طور مرتب بیماری هایی را که ممکن است شیوع یابند، مدیریت و کنترل می کنند.

مردانی گفت: با توجه به اینکه یک ماه از سیل در استان های گلستان، لرستان و خوزستان می گذرد و اکنون وقت پاکسازی فضولات ناشی از سیل است، به مردم این مناطق و افرادی که در حال کمک و امدادرسانی هستند، توصیه می شود موارد بهداشتی را کاملا رعایت کنند.

وی افزود: شستشوی دست ها با آب و صابون برای پیشگیری از بیماری های انگلی و عفونی بسیار مهم و ضروری است و اگر موارد مشکوکی از این بیماری ها مشاهده شد، باید به مراکز درمانی و بهداشتی برای درمان مراجعه شود.

این متخصص بیماری های عفونی تصریح کرد: به دنبال بروز سیل بیماری های اسهالی، حاد عفونی، عفونت های انگلی و وبا بسیار شایع می شود که خوشبختانه با مدیریت تیم های بهداشتی و درمانی هیچگونه موردی تاکنون در مناطق سیل زده گزارش نشده ولی با گرم شدن فصل گرما ممکن است این بیماری ها شیوع یابند.

مردانی تاکید کرد: به مردم توصیه می شود قبل از خوردن آب آشامیدنی از سلامت آن مطمئن شده، سبزی و میوه ها را قبل از مصرف کاملا شستشو دهند و از مواد غذایی که از سالم بودن آنها اطمینان دارند، استفاده کنند.

به گزارش ایرنا وی در پایان اضافه کرد: رعایت بهداشت فردی از سوی مردم مناطق سیل زده به پیشگیری و جلوگیری از اپیدمی بیماری ها بسیار کمک می کند و باید تیم های بهداشتی و درمانی را در این زمینه یاری دهند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.