هیچ برنامه سلامتی در کشور نداریم که آموزش، جزیی از آن نباشد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد شریعتی اظهار داشت: سامانه سیب نقش CDSS یا تصمیم یار کلینیکی را ایفا می کند. به عنوان نمونه اطلاعات نوزادان در سامانه سیب ثبت می شود و سیستم به طور هوشمند به مراقب سلامت یا بهورز، می گوید که وضعیت این نوزاد از نظر قد، وزن، تغذیه، بیماری و سلامت چگونه است و باید چه اقداماتی از جمله آموزش تغذیه با شیر مادر برای او انجام شود.

قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت و رییس مرکز مدیریت شبکه با اشاره به شعار دومین روز از هفته سلامت یعنی "آموزش، رکن سلامت"، تصریح کرد: هیچ برنامه سلامتی در کشور نداریم که آموزش جزیی از آن نباشد و هر روز در کل کشور بیش از 600 هزار نفر به حوزه بهداشت وزارت بهداشت مراجعه می کنند و اطلاعات آنها در سامانه سیب ثبت می شود و خدمات مورد نیاز را بر مبنای این سامانه دریافت می کنند و همه این افراد، یکی از خدماتی که شامل آموزش نیز است را دریافت می کنند.

شریعتی از آموزش به عنوان رکن اصلی حوزه بهداشت یاد کرد و افزود: آموزش های چهره به چهره توسط نیروهای حوزه بهداشت شامل بهورز، مراقب سلامت، ماما و ... به مردم ارائه می شود و می توانیم بگوییم کل افرادی که هر روز به حوزه بهداشت مراجعه می کنند، از آموزش بهره مند می شوند.

وی افزود: از ابتدای راه اندازی سامانه سیب تا کنون، بیش از 369 میلیون نفر روز مراجعه کرده اند و خدمات مورد نیاز را دریافت کرده اند.

قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: وقتی افراد تحت پوشش یک مرکز بهداشتی از نظر سلامت روان غربالگری می شوند، بسته به اینکه غربال آنها مثبت یا منفی باشد، خدمات متفاوتی را دریافت می کنند و گروهی که غربال منفی می شوند، برای حضور در کلاس های آموزشی انتخاب می شوند.

به گزارش وب‌دا شریعتی در پایان اضافه کرد: برای اینکه از صحت داده های سامانه سیب و ارزیابی و پایش عملکرد کارکنان، مراکز و دانشگاه های علوم پزشکی مطمئن شویم، یک پیامک به افراد خدمت گیرنده ارسال می کنیم که آیا این خدمت را دریافت کرده اند یا خیر و آیا از آن رضایت دارند یا خیر؟

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.