زمینه‌های همکاری بین ایران و عراق در حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بسیار گسترده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علاء الدین علوان در خصوص اهمیت سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران به بغداد در بعد از ظهر امروز دوشنبه با اعلام این خبر گفت که در این سفر پیرامون پنج پروتکل الحاقی یادداشت تفاهم همکاری که قبلا بین وزارتخانه های دو کشور به امضا رسیده بحث و رایزنی صورت می گیرد.

وزیر بهداشت عراق ادامه داد: رایزنی های امروز رایزنی های اولیه است و توافقاتی که حول این پروتکل های الحاقی صورت می گیرد نقشه راه همکاری های فراگیر در زمینه بهداشت و آموزش پزشکی بین دو کشور خواهد بود.

علوان با اشاره به اینکه سفر وزیر بهداشت ایران به بغداد در چارچوب یادداشت تفاهم امضا شده در سنوات گذشته بین ایران و عراق انجام گرفته است افزود: هدف سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران به بغداد در اصل برای بررسی راهکارهای همکاری بهداشتی بین دو کشور است. 

وی در خصوص همکاری های بهداشتی بین دو کشور خاطرنشان ساخت که حوزه های همکاری بین دو کشور بسیار وسیع و شامل مبارزه با بیماری های واگیردار، مقابله با تهدیدهای بهداشتی و همکاری در زمینه نظام های صحیح بهداشتی است.

وزیر بهداشت عراق گفت: همکاری در زمینه مراقبت های بهداشتی یکی از حوزه های مهم است زیرا در تجمع های بزرگ بشری مانند مناسبت های دینی و زیارت های میلیونی این موضوع حائز اهمیت است و دو کشور درصدد گسترش همکاری در این حوزه هستند.

علوان تاکید کرد: وزارت بهداشت عراق درصدد تقویت و گسترش بیشتر همکاری ها با وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران است. زمینه های همکاری بین ایران و عراق در حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بسیار گسترده است. 

وی ابراز امیدواری کرد که در سایه بررسی یادداشت تفاهم و پروتکل های اجرایی آن، میادین بیشتر همکاری و تفاهم در حوزه دارو و مراقبت های بهداشتی و بیماری های صعب العلاج که در حال حاضر در خارج از عراق درمان می شوند، حاصل شود.

وزیر بهداشت عراق اضافه کرد: بخشی از رایزنی های وزیر بهداشت ایران در حوزه آموزش پزشکی و بهداشتی با وزیر آموزش عالی و پژوهش علمی عراق انجام خواهد شد. رایزنی ها بین وزیران بهداشت ایران و آموزش عالی عراق نیز همانند رایزنی های با وزارت بهداشت عراق در برگیرنده همکاری های بیشتر شود.

به گزارش ایرنا وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ایران در راس هیاتی بعد از ظهر امروز به دعوت همتای عراقی اش وارد بغداد شد.

ذبیح نیک فر لیالستانی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل و عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و رحیم ساکی مدیرکل دفتر بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از جمله شخصیت هایی هستند که وزیر بهداشت ایران را در این سفر سه روزه همراهی می کنند

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.