تعیین تعرفه‌های پزشکی هیچ ربطی به مجلس شورای اسلامی ندارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسینعلی شهریاری، در هجدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران در مشهد، افزود: در حال حاضر بیش از سه هزار کارشناس شنوایی سنجی و ۳۰۰ کارشناس ارشد این رشته در کشور فعالیت دارند که گلایه‌های آنها در زمینه تعرفه‌هایی شنوایی شناسی، به حق است و ما قول می‌دهیم مسائل و مشکلات این رشته را پیگیری کنیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از توزیع ناعادلانه نیروی متخصص در کشور، گفت: متأسفانه وضعیت توزیع نیروی متخصص در تمامی رشته‌های پزشکی و…، به گونه‌ای است که در یک خیابان صد تا مطب می‌بینیم و در یک شهرستان باید به دنبال نیروی متخصص بود.

وی در ارتباط با وضعیت تعرفه‌ها، اظهارداشت: تعیین تعرفه‌ها هیچ ربطی به مجلس شورای اسلامی ندارد.

شهریاری گفت: تعرفه‌ها ابتدا در شورای عالی بیمه به تصویب می‌رسد و متأسفانه وزیر بهداشت در این شورا تنها است و سایر اعضای شورا که اغلب آنها بیمه‌ها هستند، با تعیین تعرفه‌های واقعی مخالفت می‌کنند، چون توان پرداخت آن‌ها را ندارند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به دست کاری کتاب تعرفه‌ها که منجر به اعتراض برخی گروه‌های پزشکی شد، اشاره کرد و افزود: وقتی کتاب کالیفرنیا ترجمه شد، یک سری گروه‌های صاحب نفوذ در وزارت بهداشت، تلاش کردند در تعیین تعرفه‌ها دخل و تصرف داشته باشند و این باعث نارضایتی سایر گروه‌ها شد.

وی افزود: به دنبال ایجاد نارضایتی و عدم توان بیمه‌ها برای پرداخت تعرفه‌های دست کاری شده، دوباره شاهد بودیم تعرفه‌ها را کاهش دادند که همین مسئله نیز باعث شد موجی از نارضایتی در بین گروه‌های تعرفه‌دار ایجاد شود.

شهریاری در ارتباط با تعرفه خدمات شنوایی شناسی که مورد اعتراض و گلایه است، افزود: یکی دیگر از مشکلات در روند تعرفه گذاری، دخالت‌های بین رشته‌ای است که شامل گروه شنوایی شناسی نیز می‌شود، معتقدیم که اگر نظارت به درستی و دقت در روند بررسی تعرفه‌ها وجود داشته باشد، هرگز شاهد بروز این قبیل مشکلات و اعتراض‌ها نبودیم.

به گزارش فارس رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان گفت: من این قول را می‌دهم که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در حد توان، پیگیر تعرفه‌های خدمات شنوایی شناسی باشد و بتواند با رایزنی با شورای عالی بیمه و وزارت بهداشت، مشکل تعرفه خدمات شنوایی شناسی را حل کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.