خودمراقبتی اصلی‌ترین عملکرد در نظام سلامت است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اسماعیل اکبری اظهار داشت: مراقبت های اولیه بهداشتی به این معنی است که نظام ارائه خدمات خودش را آماده کند و مانند یک گردان عملیاتی، وارد میدان خدمت شود. در ساختارهای نظامی نیز می بینیم که سرباز و فرمانده وجود دارند و هر کسی وظیفه خودش را انجام می دهد.

مشاور عالی وزیر بهداشت در امر اجتماعی شدن نظام سلامت ضمن تاکید بر اهمیت سطح بندی خدمات، خاطرنشان کرد: اولین فردی که در نظام سلامت نقش ایفا می کند، خود مردم هستند و در هفته سلامت، وزارت بهداشت سعی در توانمندسازی مردم دارد که پاسخگوی نیازهای آنها باشد و به عبارت دیگر با خودمراقبتی، مردم یاد می گیرند که چگونه از خودشان مراقبت کنند و علم آنها باید به حدی افزایش یابد که مطالبه گر شوند و با خودشان بگویند چرا به سرطان یا فشارخون مبتلا شدم؟ و چه اقداماتی می توانستم انجام دهم که دچار بیماری نشوم؟

به گزارش وب‌دا وی در پایان تاکید کرد: نیروهای انسانی حوزه سلامت نقش بسیار مهم و محوری دارند. برای مثال در مناطق روستایی، بهورزان، در مناطق شهری، پرستاران و برای مادران باردار یا زنان در سنین باروری، ماماها و در ابعاد دیگر نیز پزشکان خانواده، متخصصین و فوق تخصص ها پاسخگوی درمان بیماران هستند اما عملکرد اصلی در هفته سلامت در دنیا، بر مبنای مراقبت است که بیشترین عامل مراقبت از سلامت نیز مردم و گروه های ارائه دهنده خدمات هستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.