فعالیت بیش از ۸۰۰ پزشک متخصص در اورژانس و سایر بخش‌های درمانی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، قاسم جان‌بابایی اظهار کرد: در حال حاضر برنامه‌ریزی مناسبی برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی با سطح کیفی خوب به مردم  انجام شده است و حدود ۸۰۰  پزشک مقیم متخصص در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور برای ارائه خدمات حوزه سلامت  مناسب به مردم حاضر هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: در سراسر دنیا بیماران در مرحله اول تحت نظر پزشک عمومی بخش اورژانس و یا سایر بخش‌های درمانی قرار می‌گیرند و پس از این مرحله در صورت نیاز به پزشک متخصص ارجاع داده می‌شوند، اما متاسفانه مردم ایران در همان ابتدا علاقه دارند که تحت نظر پزشک متخصص قرار بگیرند؛ مسئله‌ای نادرست که به تحمیل هزینه‌های مختلف به حوزه سلامت کشور منجر خواهد شد.

وی افزود: به‌غیر از پزشکان آنکال و عمومی، بیش از ۸۰۰ پزشک متخصص در اورژانس و سایر بخش‌های درمانی فعالیت می‌کنند.

جان بابایی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته  وزارت بهداشت، در صورت بروز حوادث ترافیکی در سطح کشور ما اطلاعات کاملی از  بیمارستان‌ها و تعداد تخت‌های خالی مراکز درمانی داریم و در صورت بروز حادثه آگاهی کامل داریم که بیمار ترامایی یا سکته قلبی باید به کدام مراکز درمانی اعزام شود.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد:‌ در صورت حاد بودن شرایط مراجعه‌کننده‌ بر اساس دستورالعمل ابلاغی ابتدا باید تحت نظر پزشک عمومی قرار بگیرد و سپس بر اساس سیستم نظام ارجاع تحت مراقبت پزشکی متخصص بگیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان اضافه کرد: مراجعان در صورت مشاهده هر گونه تخلفی مانند دریافت وجه غیر متعارف، نبود پزشک و تعطیلی داروخانه می‌توانند با سامانه ۱۹۰ موارد تخلف را به وزارت بهداشت اطلاع دهند و ما از طریق این رئیس دانشگاه علوم پزشکی مربوطه سریعاً پیگیر تخلف شده و با همکاری همکارانمان مسئله به وجود آمده را برطرف می‌کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.