نسخه الکترونیک یکی از آرزوهای وزارت بهداشت است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهدی شادنوش اظهار کرد: یکی از موضوعات قابل توجه در حوزه سرطان، مدیریت درمان بیماران است؛ حوزه‌ای که با رصد تمام کارهای انجام شده برای بیماران به وسیله وزارت بهداشت انجام می‌شود.

 رئیس اداره پیوند کلیه و بیماران خاص وزارت بهداشت ادامه داد: در شرایط فعلی در حال توسعه رصد کلی شرایط بیماران به صورت هوشمند هستیم تا اقداماتی مانند تجویز دارو و استفاده درست از راهنماهای بالینی به خوبی برای بیماران خاص و صعب‌العلاج و حتی سرطانی انجام شود.

شادنوش گفت: رصد و کنترل تمام کارهای مربوط به بیماران خاص و صعب‌العلاج از طریق سامانه سیمای سرطان انجام پذیر است؛ این سامانه در ۲ سال گذشته طراحی و در بهمن ماه ۹۷ مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و باعث می‌شود تجویز مصرف داروی بیماران خاص به درستی انجام شود.

وی افزود: سامانه سیمای سرطان از بخش‌هایی مختلف تشکیل شده است که قسمتی از آن باید توسعه پیدا کند.

رئیس اداره پیوند کلیه و بیماران خاص وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: نسخه نویسی الکترونیکی یکی از آرزو‌های مهم در وزارت بهداشت و یکی از اقدامات در دستور کار این وزارتخانه است که برای تحقق آن به امضا الکترونیکی نیازمندیم، در همین راستا سازمان نظام پزشکی باید زیرساخت‌های لازم را برای راه‌اندازی امضای الکترونیکی در کشور فراهم کند.

شادنوش تاکید کرد: ما از همه پزشکان حوزه سرطان درخواست داریم هر چه سریعتر نسبت به اخذ امضای الکترونیکی اقدام کنند زیرا در آینده نزدیک همه فعالیت‌های مربوط به حوزه سرطان، بیماران خاص و صعب‌العلاج از طریق نسخه‌نویسی الکترونیکی و امضای الکترونیکی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: نسخه‌نویسی الکترونیکی کاری جدید محسوب می‌شود که البته برای اجرای آن محدودیت‌هایی از نظر سازمان نظام پزشکی وجود دارد و قرار است مسائل مربوط به نسخه نویسی و امضای الکترونیکی پزشکان هر چه سریعتر برطرف شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان رئیس اداره پیوند کلیه و بیماران خاص وزارت بهداشت در پایان در خصوص وضعیت بیماران خاص صعب‌العلاج در مناطق سیل زده یادآوری کرد: در حال حاضر تمامی خدمات بهداشتی درمانی و دارویی به بیماران خاص در مناطق سیل زده بدون هیچ مشکلی ارائه می‌شود و تمامی داروی این بیماران در دسترس است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.