چکاپ دانش‌آموزان با هدف ارتقاء کیفیت سلامت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حامد برکاتی اظهار کرد: وزارت بهداشت برنامه‌های بهداشتی، درمانی و مراقبتی در زمینه سلامت مدارس  را به طور جدی دنبال می‌کند تا سلامتی دانش‌آموزان و نوجوانان حفظ شده و ارتقا پیدا کند.

مدیر دفتر سلامت جمعیت دانش‌آموزی وزارت بهداشت ادامه داد: برنامه مراقبتی مدارس در پایه های چهارم، هفتم و دهم به طور دوره‌ای اجرا می‌شود و تا به این لحظه مشکلی در این خصوص گزارش نشده است و اگر دانش‌آموزی از نظر بهداشتی و درمانی مبتلا به بیماری باشد به کارشناسان سلامت و پزشک مربوطه ارجاع داده می‌شود.

وی افزود: بر طبق آمار با اجرای این طرح ۲۰ درصد از مدارس کشور مروج سلامت شده و استانداردهای لازم را در این زمینه اخذ کرده‌اند.

برکاتی گفت: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت معاینات دوره‌ای دانش‌آموزان و چکاپ آنها با هدف ارتقا کیفیت سلامت نوجوانان بوده که در صورت شناسایی عارضه‌ای به پزشک مربوطه ارجاع داده خواهد شد.

مدیر دفتر سلامت جمعیت دانش‌آموزی وزارت بهداشت تصریح کرد: همچنین موضوع پیشگیری از سوانح و حوادث فضای مدرس را در دست داریم که این طرح به طور پایلوت در مناطقی اجرا شده و انجام طرح پیشگیری از سوانح در مدارس در حال گسترش است.

وی اظهار کرد: یکی از طرح‌های در دست اجرا آموزش دوران بلوغ به والدین و دانش ‌آموزان سراسر کشور است که به صورت دوره‌ای در مدارس انجام می‌شود.

برکاتی اضافه کرد: دانش‌آموزان ما از نظر فعالیت فیزیکی وضعیت مناسبی ندارند به همین دلیل آموزش فعالیت‌های فیزیکی ویژه سن نوجوانان و دانش اموزان انجام می‌شود تا تحرکات جسمی دانش‌آموزان در سراسر کشور ارتقا پیدا کند.

مدیر دفتر سلامت جمعیت دانش‌آموزی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که به وسیله وزارت بهداشت پیگیری می‌شود بحث سلامت مواد غذایی عرضه شده در بوفه های مدارس است که در این طرح رعایت مسائل بهداشتی بوفه‌ها و سلامت فروشندگان مواد غذایی در مدارس نیز مطرح و از جمله موضوعات اولویت‌دار این طرح محسوب می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان افزود: وزارت بهداشت پیگیر توزیع شیر در مدارس کشور است و اما موضوع مهم آن است که بودجه این طرح باید به وسیله سامان مدیریت و برنامه ریزی به آموزش و پرورش اختصاص بدهد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.